Volkswagen este perceput astăzi, la fel ca și la începutul istoriei sale ca o „mașină a poporului”. Practic așa se traduce și numele companiei care astăzi ocupă locul 3 în lume ca număr de automobile comercializate. Cu o reprezentare foarte vastă în ceea ce privește segmentele de adresare, marca germană mai are totuși unele „goluri” de umplut.
Dacă în sectorul mini Volkswagen va defila cu o serie de derivate ale prototipului Up!, iar pe segmentul subcompactelor au deja un reprezentant de vază – Polo, producătorului nu i-a mai rămas decât să plaseze un model în clasa celor mai mici mașini de serie. Este exact ceea ce va face în următorii ani când primul microcar din istoria companiei va prinde viață.
Preluând filozofia constructivă a mașinilor din această categorie, modelul Volkswagen va încerca să atragă de partea sa în special clienții fideli ai mărcii. Chicco va fi o alternativă viabilă la mașinile de oraș Smart ForTwo și Toyota iQ și va miza în primul rând pe costul de achiziție ce va fi sub 10.000 de euro.
Minionul german va dispune de o caroserie în trei uși și interior cu două locuri și dotări preluate de la versiunea de serie a viitorului Up! De asemenea, designul și o parte din motorizări vor fi aduse tot de pe platforma acestui model.