Volkswagen urmează strategia de micșorare a cilindreei motorului – downsizing, oferind astfel agregate mai compacte, ușoare și în același timp cu o putere litrică mai mare. Gama de modele BlueMotion, recunoscută pentru eficiența în consum și emisii renunță din acest an la motorul turbodiesel de 2,0 litri, în favoarea celui de 1,6 litri. Acesta din urmă este echipat cu cea mai nouă generație a sistemului de injecție rampă comună și injectoare piezo, jetul de motorină fiind pulverizat direct în camera de ardere cu o presiune de injecție de 1.600 bar.
Noua motorizare dezvoltă 105 cai putere și promite performanțe de consum mai bune decât vechiul 2.0 TDI care oferea 110 cai putere. Volkswagen susține că sunt necesari doar 4,5 litri/100 km, un consum mediu excelent pentru un automobil poziționat în clasa medie.
Grație modificării aplicate pe parte tehnică dar și pe linie de design, Passat BlueMotion 1.6 TDI afișează emisii diminuate. Cantitatea de dioxid de carbon emisă este de 118 grame pe kilometru în cazul sedanului și de 119 grame pe kilometru pentru varianta break.
Performanțele dinamice sunt departe de ceea ce știam că poate oferi un Passat, însă trebuie ținut cont că modelele BlueMotion pun un accent deosebit pe diminuarea consumului și emisiilor.
În cazul sedanului, demarajul de la 0 la 100 km/h se efectuează în 12,4 secunde iar viteza de vârf atinge 194 km/h. Versiunea break are nevoie de 12,7 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h și poate atinge o viteză maximă de 192 km/h.
Noua motorizare 1.6 TDI vine în echipare cu sistemul start/stop și multiple optimizări regăsite la nivelul motorului – reducerea și controlul fricțiunilor interne, aerodinamicii și transmisiei – lungirea treptelor de viteză. Așa cum este și firesc, Passat BlueMotion 1.6 TDI dispune de anvelope cu o rezistență scăzută la rulare, ce avantajează scăderea consumului de combustibil.
Comparativ cu precedentul model, cel actual este mai scump cu doar 160 de euro.