Volkswagen plusează la capitolul eficiență cu un automobil echipat cu sistem dual de alimentare. După ce a lansat cu succes linia de modele BlueMotion, compania germană își întâmpină potențialii clienți cu versiunea Passat TSI EcoFuel, care pune accent pe consumul eficient de combustibil.
Cea mai nouă ofertă a germanilor în rândul vehiculelor prietenoase cu mediul, funcționează atât pe gaz natural – CNG, stocat în trei rezervoare a câte 22 de kilograme fiecare, montate în podeaua mașinii, cât și pe benzină. Sub capotă se află motorul turbo de 1,4 litri ce generează 150 de cai putere și un cuplu maxim de 220 Nm, disponibil în plaja de turații 1.500 – 4.500. Propulsorul înglobează tehnologia de injecție directă TSI, care asigură un nivel de consum scăzut și performanțe dinamice bune. Passat TSI EcoFuel consumă 4,4 kg de gaz natural la 100 de kilometri pentru versiunea sedan și 5,2 kg pentru modelul Variant. Fabricantul german susține că în ceea ce privește propulsorul pe benzină, cu un plin de rezervor – 31 de litri, se pot parcurge 900 de kilometri.
Sub aspect ecologic, Volkswagen susține că noua versiune emite doar 119 grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Demarajul de la 0 la 100 de km/h în 9,8 secunde pentru versiunea sedan și în 9,9 secunde pentru modelul de familie Passat Variant. Versiunea ecologică se poate deplasa cu o viteză maximă de 210 km/h.
Propulsorul de 1,4 litri poate fi cuplat la o cutie manuală cu șase trepte sau la una semi-automată DSG cu șase rapoarte. Ca o premieră, trecerea de pe sistemul de alimentare cu gaz natural la cel pe benzină se face complet electronic, prin intermediul unui sistem integrat în computerul motorului.
Noul Passat TSI EcoFuel dispune de trei niveluri de echipare, Trendline, Comfortline și Highline și de o mulțime de dotări opționale.
Prețul de bază pentru modelul sedan este fixat la 29.975 de euro.