Volkswagen Passat CC, limuzină coupe de la 30.300 euro



Volkswagen Passat CC 2008
Volkswagen Passat CC 2008

Volkswagen i-a cucerit pe europeni cu fiecare generație Passat.
Anul acesta, atât clienții tradiționali ai mărcii cât și potențialii consumatori au pentru prima oară ocazia de alege pe lângă versiunile consacrate, sedan și break, un model unic în gama producătorului german.
Passat CC este o limuzină foarte atractivă, ce îmbină cu multă eleganță trăsăturile de bază ale unui sedan cu cele ale unui coupe, din această cauză chiar și Volkswagen evitând să-l considere doar un simplu coupe, dându-i o denumire și mai potrivită – Confort Coupe (CC) – subliniind astfel și principala calitate a modelului.
Dezvăluit în premieră mondială în luna ianuarie la Salonul Auto de la Detroit, noul Passat CC a debutat oficial sâmbătă, 6 iunie, în Germania, prima piață unde Volkswagen va comercializa modelul amintit.
Limuzina coupe va fi introdusă gradual până la sfârșitul acestui an și în alte țări europene. Automobilul va fi distribuit mai întâi pe piețele cele mai importante pentru producătorul auto, urmând ca în primăvara anului viitor versiunea coupe să-și încheie seria debuturilor.
Volkswagen susține că apariția noului CC va impulsiona vânzările gamei Passat în Europa, contribuind decisiv la dominația sa absolută în segmentul unde regăsim nume cu renume: Ford Mondeo, noul Opel Insignia și Renault Laguna.
Având la bază structura sedanului Passat, proaspătul coupe se diferențiază de acesta prin dimensiunile sale interioare dar și exterioare: 4.796 mm lungime – cu 31 mm mai mult decât Passat sedan, 1.856 mm lățime – cu 36 mm în plus față de același model, în schimb are cu 50 mm mai puțin în înălțime adică 1.420 mm.
Passat CC se deosebește de modelul din care derivă la partea frontală, unde sunt montate noi blocuri optice și lateral, unde portierele găzduiesc o coloană de nervuri. Se remarcă o schimbare radicală la nivelul stopurilor și a spoilerului spate, ușa portbagajului în care este profilat un eleron, și evacuările cromate ce dau un aer sportiv limuzinei coupe.
Noul model vine echipat cu sistemul de asistență pentru păstrarea bandei de circulație „Lane Assist” care controlează mașina astfel încât să revină la poziția corectă pe carosabil, sistemul de control al condusului dinamic sau „DDC”, care oferă trei setări diferite: „normal”, „sport” și „confort”. Pe lângă acestea se mai află sistemele „Park Assist” – o tehnologie care ajută la parcarea automată mașinii prin simpla apăsare a unui buton și tehnologia „Automatic Distance Control” – ce menține o viteză constantă, setată de către șofer iar pedalele de frână sunt poziționate într-o stare premergătoare apăsării lor, în caz de necesitate acționarea frânelor făcându-se mult mai rapid.
Noul Passat CC pleacă de la un preț de bază în Germania de 30.300 de euro pentru modelul cu motor TSI pe benzină de 160 de cai putere și poate ajunge până la 40.800 de euro pentru versiunea dotată cu tracțiune integrală 4 Motion și unitatea de 3.6 litri de 300 cai putere cuplată la o transmisie automată cu 7 trepte și dublu ambreiaj. Pentru motorizările diesel cu tehnologia de injecție common-rail, versiunea cu propulsor de 140 CP costă 30.775 euro iar pentru cea echipată cu motorul TDI de 170 CP prețul pornește de la 32.775 euro.


Volkswagen Passat CC 2008
Volkswagen Passat CC 2008
Volkswagen Passat CC 2008
Volkswagen Passat CC 2008
Volkswagen Passat CC 2008
Volkswagen Passat CC 2008
Volkswagen Passat CC 2008
Volkswagen Passat CC 2008
Volkswagen Passat CC 2008
Volkswagen Passat CC 2008
Volkswagen Passat CC 2008
Volkswagen Passat CC 2008
Volkswagen Passat CC 2008
Volkswagen Passat CC 2008
Volkswagen Passat CC 2008
Volkswagen Passat CC 2008