Volkswagen a rămas dator presei cu o explicație. În aprilie a promis că va prezenta în cadrul unei conferințe de presă succesorul modelului Sharan, noua generație a monovolumului cu șapte locuri. Până la remiterea unui comunicat oficial, informațiile legate de noua mașină au început deja să circule, grație unor purtători de cuvânt abilitați să discute despre proiectele grupului auto german.
Potrivit declarației lui Ulrich Hackenberg, director de producție, noul Sharan va fi asamblat din luna noiembrie sau decembrie 2008 cu două luni mai devreme decât era prevăzut, modelul MPV urmând să ajungă pe piață în prima jumătate a anului viitor. Oficialul nu a precizat dacă viitoarea generație Sharan va fi prezentată în cadrul vreunui salon auto, în schimb a spus că Volkswagen intenționează să-l comercializeze după introducerea noului Golf VI.
Monovolumul va fi construit pe platforma tehnică a actualului Passat și va fi disponibil atât în versiunea cu tracțiune față, cât și integrală (4Motion). Dacă prima generație a fost dezvoltată în colaborare cu Ford Europe, cea care urmează să debuteze este un produs realizat numai prin eforturi proprii.
Ca aspect exterior, Volkswagen Sharan va propune o linie mai sportivă a exteriorului susținută de noi elemente cu care se va identifica mașina de familie.
La fel ca și Touran sau Passat, noul MPV va dispune de un cadru cromat în jurul calandrului, noi blocuri optice față-spate, și umeri mai proeminenți pentru susținerea pavilionului.
Sharan va fi asamblat la fel ca și prima generație, la uzina Autoeuropa din Palmela, Portugalia, unde se mai produc modelele Polo, Eos, și Scirocco. Lansat în luna mai 1995, Sharan a devenit după câteva luni un automobil de familie foarte căutat în Europa. Abia în anul 2004, modelul primește un facelift major ce a vizat în special partea exterioară. În anul 2007 au fost produse 50.000 de unități MPV ce au fost livrate în Africa de sud, America de Sud și câteva piețe din regiunea Asia-Pacific.
Cu o gamă de motorizări formată din 10 agregate, 4 benzină și 6 diesel, Sharan este la ora actuală unul din vehiculele cu cea mai bogată paletă de motorizări de pe piața europeană.