Volkswagen nu se grăbește să înlocuiască actuala serie Polo. Nu are nici un motiv serios să o facă. Interesul constant arătat de consumatori pentru micul autoturism relaxează eventualele decizii pripite luate sub presiune. Dar activitatea actualului model nu va dura la nesfârșit.
În iunie 2009 va intra în acțiune noua generație, cea de a cincea, despre care Volkswagen s-a decis să ne vorbească. Polo va fi primul model din clasa B echipat cu o transmisie automată cu dublu ambreaj, în 7 rapoarte. Motoarele axate pe scăderea emisiilor de gaze concomitent cu creșterea semnificativă a puterii, vor respecta normele Euro 5. Gama va fi formată din trei unități diesel de 75, 90 și 105 cai putere, la care s-ar poate adăuga o versiune de vârf de 135 CP, pentru modelul Polo GTI. Familia benzinelor începe cu agregatele de 1.2 litri de 60/ 70 cai putere și continuă cu unitățile 1.4 litri de 85 CP, 1.2 litri biturbo de 105 CP și impresionantul propulsor de 1.6 litri și 170 CP.
Estetica viitorului Polo se va apropia de linia lui Golf 5. Blocurile optice, grila motor și acoperișul înalt sunt elementele care fac trimitere directă la stilul popularului Golf. Construit pe o platformă modernă, Polo 5 va beneficia de aportul unor dotări în premieră pentru clasa mini: direcție asistată hidraulic, discuri de frână pe ambele punți, suspensii multi-link. Sunt plănuite patru versiuni de caroserie: compactă, coupe-cabrio, van pentru Europa și sedan pentru China.