Volkswagen își va pune amprenta pe Salonul de la Geneva, oferind cele mai multe premiere mondiale la ediția din acest an.La standul mărcii germane va fi o adevărată paradă a noutăților absolute, potrivită sceptrului de lider european pe care Volkswagen o poartă de ani buni.
Noul Toaureg, noul Polo GTI, noul CrossPolo se vor perinda pe rând, însă marea surpriză va fi a treia generație Sharan. Debutul a fost confirmat pe site-ul oficial din Germania, www.volkswagen.de, detaliile noului monovolum urmând a fi cunoscute în preajma lansării.
Potrivit declarației lui Ulrich Hackenberg, director de producție, noul Sharan va fi lansat în al treilea trimestru al anului 2010. Monovolumul va fi construit pe platforma tehnică a noului Passat și va fi disponibil atât în versiunea cu tracțiune față, cât și integrală (4Motion).
Dacă prima generație a fost dezvoltată în colaborare cu Ford Europe, cea care urmează să debuteze este un produs realizat numai prin eforturi proprii.
Ca aspect exterior, Volkswagen Sharan va fi inspirat de Golf VI și va propune o linie mai sportivă a exteriorului. La fel ca și Touran sau Passat, noul MPV va dispune de o nouă grilă, noi blocuri optice față-spate, și umeri mai proeminenți pentru susținerea pavilionului.
Sharan va fi asamblat la fel ca și prima generație, la uzina Autoeuropa din Palmela, Portugalia, unde se mai produc modelele Polo, Eos, și Scirocco.
Lansat în luna mai 1995, Sharan a devenit după câteva luni un automobil de familie foarte căutat în Europa. Abia în anul 2004, modelul primește un facelift major ce a vizat în special partea exterioară. În anul 2007 au fost produse 50.000 de unități ce au fost livrate în Africa de Sud, America de Sud și câteva piețe din regiunea Asia-Pacific.
Cu o gamă de motorizări formată din zece agregate, patru benzină și șase diesel, Sharan este la ora actuală unul din vehiculele cu cea mai bogată paletă de motorizări de pe piața europeană.