Volkswagen introduce noul Amarok de la 26.203 euro



Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok

Volkswagen își anunțase intenția de a pătrunde în lumea camionetelor încă din toamna anului trecut când a prezentat conceptul Robust. Versiunea de serie, care a primit finisaje superioare, o linie de design mai elaborată și o mulțime de noi componente, se numește Amarok. Modelul utilitar este deja disponibil în Europa, pe piața locală urmând să sosească anul viitor.
Dezvoltat integral în Germania, modelul Volkswagen beneficiază de rețeta specifică acestui gen de vehicule: motor longitudinal, șasiu rigid, caroserie înaltă, arcuri spate pe foi, ampatament și dimensiuni exterioare generoase.
Prima utilitară de acest fel din istoria Volkswagen va fi livrată de anul viitor în versiunea cu cabină dublă și patru uși ce va măsura 5.25 metri în lungime. Din primăvara lui 2011 se va putea opta și pentru versiunea cabină simplă. Sarcina maximă pe care poate să o transporte camioneta este de 1.150 de kilograme.
Bena dispune de o suprafață utilă de 2.52 de metri pătrați și o lungime de 1.55 metri.
Noul Amarok se dorește a fi nu doar un model utilitar la cele mai înalte standarde de pe piață, ci și unul din cele mai competitive sub aspectul mobilității. Astfel germanii vor oferi trei variante diferite: cu tracțiune integrală permanentă, tracțiune integrală nepermanentă cu posibilitatea de a schimba cuplul pe puntea față sau spate și tracțiune posterioară – disponibilă pe modelul de intrare.
Versiunea de bază pentru modelul cu cabină dublă, tracțiune spate 2×4 și motorizarea de 122 cai putere va costa 26.203 euro, în timp ce pentru același model cu sistem 4×4 se va plăti 28.107 euro. Dotările acestora sunt destul de sumare, Amarok fiind livrat cu jante din oțel și spoilere în culoarea specifică plasticului. Modelul cu motorizarea de vârf de 163 de cai putere va costa cu 2737 de euro mai mult.
Pe următorul nivel de echipare Trendline, își fac apariția dotări elementare precum sistemul de climatizare, geamuri electrice, pilot automat, și un diferențial blocabil. Prețul pornește de la 29.988 de euro pentru modelul 2WD și 31.892 euro pentru modelul 4WD.
Ultimul nivel și cel mai interesant ca dotări este Highline, care pe lângă echipamentele anunțate anterior mai cuprinde, un set jante din aliaj de 17 inch, în timp ce la interior își face apariția un sistem de climatizare automată. Versiunea cu tracțiune spate va fi disponibilă de la 32.258 euro, în timp ce versiunea 4×4 va fi livrată de la 34.432 de euro.
Partea de motorizare constă în două agregate 2.0 TDI cu injecție common-rail. Versiunea de intrare va fi echipată cu o unitate de 122 de cai putere capabilă să ofere un cuplu maxim de 340 Nm de la 2.000 de rotații pe minut.
Motorizarea cea mai puternică va avea 163 CP, sistem bi-turbo ce acționează pe plaje diferite și injecție directă de combustibil.
Amarok este fabricat în Argentina în apropiere de capitala Buenos Aires.


Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok