Volkswagen este de neîntrecut pe segmentul compactelor. Din toamna acestui va ataca în forță piața europeană cu noul Golf, arma supremă care îi va ajuta pe nemți să dețină în continuare controlul. Cu doar o lună înainte de debut, Volkswagen deschide listele pentru potențialii clienți care doresc să achiziționeze primul lot pe 2008 din noua serie Golf.
Începând de astăzi, 30 august, Golf VI – cel mai așteptat model al anului din gama producătorului german, poate fi deocamdată doar comandat la dealerii mărcii din Europa de Vest.
A șasea generație a celui mai bine vândut model european din toate timpurile are un preț de pornire fixat la 16.500 de euro. Producătorul ne informează că varianta de echipare Comfortline costă cu 1.500 de euro mai mult, iar pentru nivelul de echipare Highline cu motor pe benzină 1.4 litri TSI de 122 cai putere se va plăti 21.925 euro. Aceeași versiune dar în echipare cu noul motor TDI cu tehnologie common-rail are un preț de 20.625 de euro.
Golf VI va fi disponibil cu trei niveluri de echipare și o listă de opționale pe care figurează tehnologii moderne regăsite în trecut la vehicule din clasa medie. Clientul poate alege să-și echipeze mașina cu șasiu adaptiv DCC, direcție asistată la parcare, suspensii adaptive. Fișa tehnică poate fi completată cu un sistem de parcare automată și tehnologia ACC (automatic cruise control), un sistem inteligent ghidat cu ajutorul laserului pentru a rula cu o viteză prestabilită și care servește în același timp la păstrarea unei distanțe optime între autoturismul condus și mașina din față.
Modelul compact german are în dotare standard un nou sistem ESP (programul electronic al stabilității) și șapte airbaguri.
Motorizările noului Golf sunt în număr de șapte și pot fi cuplate la transmisii manuale sau semiautomate cu dublu ambreiaj DSG în șase și șapte trepte. Gama propulsoarelor pe benzină este deschisă de unitatea pe benzină de 1,4 litri de 80 de cai putere și continua cu agregatele 1,6 litri – 102 cai putere, 1,4 litri TSI – 122 cai putere și 160 cai putere. La capitolul motoare diesel, Golf VI trece la tehnologia common-rail, ceea ce face ca propulsoarele pe motorină să fie mai silențioase, economice și ecologice față de unitățile TDI aflate pe Golf V. Pentru diesel există trei opțiuni: unitățile de 110 cai putere, 140 și 170 CP.
Volkswagen anunță că primele exemplare din noua generație vor fi livrate clienților începând cu luna octombrie.