Volkswagen Golf Twin Drive, iată hibridul alimentat de la priză!



Volkswagen Golf Twin-Drive Plug-in Concept 2008
Volkswagen Golf Twin-Drive Plug-in Concept 2008

Volkswagen are planuri cât se poate de serioase în domeniul hibridelor.
După abandonarea proiectului Golf TDI Hybrid, germanii lăsau impresia că renunță pentru o vreme la tehnologia care pare, astăzi, prima soluție la îndemână pentru dezvoltarea de automobile ecologice.
În realitate, Volkswagen a continuat să găsească o variantă convenabilă și mai ieftină pentru producerea unui hibrid, însă abia acum avem cunoștință de el.
Noul model, deocamdată doar un prototip – versiune experimentală, este un proiect cu care producătorul german a luat prin surprindere chiar și concurența japoneză – lider pe acest segment de piață. Hibridul creat de Volkswagen utilizează un sistem denumit Twin Drive, care se deosebește de versiunile actuale – unde motorul electric susține activitatea motorului cu ardere internă, acționând exact invers, anume: propulsorul pe combustibili fosili ajută motorul electric.
Creat pe baza celei de a cincea generații Golf, noul hibrid are avantajul că dispune de un motor electric ce poate fi încărcat de la orice priză de curent electric. Alimentarea la priză poate dura până la cel mult patru ore.
Volkswagen susține că motorul electric al prototipului Golf Twin Drive este capabil să genereze 82 de cai putere și poate imprima automobilului o viteză maximă de 120 km/h. Acesta garantează o autonomie de drum de aproximativ 50 de kilometri ce pot fi parcurși folosind energia acumulată în sistemul de baterii de tipul litiu-ion, amplasat în zona portbagajului. Distanța este una suficientă pentru deplasările în oraș, dacă ne referim strict la drumul către serviciu sau la câteva activități zilnice mărunte.
Tehnologia Twin Drive face ca motorul pe combustibil să intervină, să intre în funcțiune peste cel electric, atunci când acumulatorii s-au descărcat și când este nevoie de o putere mai mare la roți, spre exemplu la depășiri sau demaraje.
Inginerii germani spun că cele două agregate nu acționează niciodată în paralel, ci doar unul din ele poate fi la comandă.
Propulsorul electric este alimentat de un agregat turbodiesel de 2.0 litri care produce 95 de cai putere, valoarea cumulată a grupului propulsor ridicându-se la 177 de cai putere.
Într-un test demonstrativ realizat la Berlin consumul mediu obținut de Golf Twin Drive pe un traseu de 100 de kilometri, este incredibil: 8 kilowați-oră pentru motorul electric și 2.5 litri de motorină pentru unitatea diesel. Volkswagen intenționează ca peste doi ani să-l introducă pe piață ca model de serie, doar dacă tehnologia hibridă Twin Drive nu va implica în primul rând costuri ridicate de producție.


Volkswagen Golf Twin-Drive Plug-in Concept 2008
Volkswagen Golf Twin-Drive Plug-in Concept 2008
Volkswagen Golf Twin-Drive Plug-in Concept 2008
Volkswagen Golf Twin-Drive Plug-in Concept 2008
Volkswagen Golf Twin-Drive Plug-in Concept 2008
Volkswagen Golf Twin-Drive Plug-in Concept 2008
Volkswagen Golf Twin-Drive Plug-in Concept 2008
Volkswagen Golf Twin-Drive Plug-in Concept 2008
Volkswagen Golf Twin-Drive Plug-in Concept 2008
Volkswagen Golf Twin-Drive Plug-in Concept 2008
Volkswagen Golf Twin-Drive Plug-in Concept 2008
Volkswagen Golf Twin-Drive Plug-in Concept 2008
Volkswagen Golf Twin-Drive Plug-in Concept 2008
Volkswagen Golf Twin-Drive Plug-in Concept 2008
Volkswagen Golf Twin-Drive Plug-in Concept 2008
Volkswagen Golf Twin-Drive Plug-in Concept 2008
Volkswagen Golf Twin-Drive Plug-in Concept 2008
Volkswagen Golf Twin-Drive Plug-in Concept 2008