Geneva

Volkswagen Golf TDI Hybrid Concept



VW Golf TDI Hybrid Concept 2008
VW Golf TDI Hybrid Concept 2008

Volkswagen impresionează la Geneva.
Standul său abundă în noutăți, mare parte din ele premiere absolute. Printre acestea se numără și un model ecologic echipat cu un motor diesel-electric.
Era și normal ca Golf să fie primul moștenitor de drept al tehnologiei hibride concepute de constructorul german, știut fiind faptul că mașina supermini este cel mai bine vândut vehicul Volkswagen.
Noul model este în momentul de față un prototip îmbrăcat în vestimentația actualei generații Golf. Cei ce așteptau ca hibridul să ia formele viitorului Golf 6, s-au înșelat, producătorul anunțând cu doar două zile înainte că hibridul este construit pe trupul lui Golf 5.
În ceea ce privește fișa tehnică, lucrurile sunt foarte clare. Așa cum vă anunțam ieri, propulsia modelului Volkswagen este formată din unitatea turbodiesel cu trei cilindri ce generează 75 de cai putere și un motor electric de 27 de cai putere, alimentat de la un set de baterii Nichel-Metal Hidrid, montat în zona portbagajului. Agregatul diesel este capabil să furnizeze un cuplu maxim 126 Nm la 3800 rpm, valori care demonstrează că scopul strict personal pentru care a fost creat Golf TDI Hybrid Concept este unul care reflecte performanțele în materie de economie de carburant și protejare a mediului. Emisiile de noxe sunt tăiate la 89 de grame pe kilometru, iar consumul se situează la un nivel excelent de doar 3.4 litri la 100 de kilometri parcurși.
Cele două propulsoare nu vor colabora doar în momentele de relaxare a trenului rulant, situație în care motorul electric va prelua sarcina de menține vie activitatea de propulsie. Volkswagen susține că grupul propulsor poate opera și în sistemul combinat, cu ambele motoare în stare de funcționare, moment în care motorul electric va stoca energia generată în timpul frânării, utilizată mai târziu ca energie electrică.
Golf TDI Hybrid Concept are tracțiunea doar pe puntea față, dispune de o transmisie automată cu 7 trepte și dublu ambreiaj de tip DSG și 7 trepte și de un sistem automat Stop-Start ce decuplează motorul diesel când vehiculul este staționat în trafic (de exemplu la semafor sau în ambuteiaje).
Deși viteza maximă cu care se deplasează prototipul hibrid nu a fost precizată, modelul de serie nu va fi un vehicul pe care să-l „alergi” după bunul plac. Golf TDI Hybrid Concept este prevăzut cu aceleași modificări tehnice ca și versiunile Bluemotion, respectiv pneuri cu o rezistență scăzută la rulare și presiune majorată, trepte de viteză mai lungi, îmbunătățirea aerodinamicii prin modificarea grilei motor și gărzii la sol, suspensii coborâte.
Volkswagen a precizat că vehiculul în cauză va intra în producția de serie la sfârșitul lui 2009, urmând ca peste un an să ajungă la concesionari.


VW Golf TDI Hybrid Concept 2008
VW Golf TDI Hybrid Concept 2008
VW Golf TDI Hybrid Concept 2008
VW Golf TDI Hybrid Concept 2008
VW Golf TDI Hybrid Concept 2008
VW Golf TDI Hybrid Concept 2008


Recomandări

Leonardo Badea (BNR): Premise pentru creșterea investițiilor străine directe în Europa Centrală și de Est. Cazul României

Leonardo Badea (BNR): Premise pentru creșterea investițiilor străine directe în Europa Centrală și de Est. Cazul României
Leonardo Badea (BNR): Premise pentru creșterea investițiilor străine directe în Europa Centrală și de Est. Cazul României