Volkswagen Golf R, sportivitate pură



Volkswagen Golf R, sportivitate pură
Volkswagen Golf R, sportivitate pură

Volkswagen continuă tradiția de a oferi versiuni de performanță pe cele mai populare modele din gamă. Noua divizie sport R ia ființă odată cu acest Golf R, o mașină incitantă și agresivă. Motorul de 270 de cai putere, culorile fluorescente ale exteriorului, tracțiunea integrală, habitaclul pur sportiv, sunetul emis pe eșapament sunt doar câteva din deliciile sportivei în 3 uși concepute la Wolfsburg.
Golf R poate demara de la 0 la 100 km/h în 5,5 secunde dacă utilizează cutia DSG și 5,7 secunde dacă este dotat cu o cutie manuală.
Pus în mișcare de un propulsor turbo pe injecție directă cu o cilindree de 2.0 litri, versiunea de top din gama Golf VI atinge cu ușurință viteza maximă de 250 km/h – limitată electronic. Unitatea pe benzină dispune de patru cilindri și oferă o putere maximă de 270 CP la 6.000 rpm. Cuplul motor de 350 Nm este livrat constant în plaja 2.500 – 5.000 rpm. Golf R poate fi echipat cu o cutie manuală cu șase trepte sau semi-automată DSG tot cu șase trepte, diferențele pe linie de performanță fiind infime.
Exteriorul se individualizează prin emblema R prezentă pe grilă, jantele de 19 inch, praguri evazate, prizele de aer foarte mari și difuzorul spate amplasat central. Garda la sol este mai joasă cu 25 mm față de un Golf obișnuit, iar blocurile optice dispun de cea mai avansată tehnologie bi-xenon. Interiorul beneficiază de elemente menite să sporească plăcerea celui aflat la volan.
Habitaclul este echipat cu scaune sport, volan îmbrăcat în piele perforată, pedalier din oțel inoxidabil, instrumentar de bord iluminat în albastru.
Consumul a fost redus cu 21%, modelul de top având nevoie în medie de 8,4 litri la 100 de km. Emisiile de dioxid de carbon au coborât sub pragul de 200 de grame pe kilometru, o performanță de asemenea notabilă pentru un automobil pur sportiv.
Volkswagen păstrează în meniu sistemul de tracțiune integrală, oferit standard, care a suferit numeroase îmbunătățiri pentru a face față solicitărilor extreme venite din parte transmisiei și motorului.
În anumite condiții, cuplul motor poate fi livrat 100% punții spate, astfel comportamentul mașinii fiind unul asemănător sportivelor de top cu tracțiune montată tradițional pe puntea spate.