Volkswagen va fi greu, dar nu imposibil de mișcat de pe prima poziție a clasamentelor de vânzări din Europa. Recesiunea aproape că este sfidată de constructorul german a cărui influență continuă să fie una puternică în rândul cumpărătorilor. Și în luna iulie germanii au monopolizat topul 10 pe modele și mărci, restul concurenților neavând încă resursele necesare pentru a ataca liderul.
Dominația lui Golf se apropie de sfârșit?
Pentru Volkswagen această veste nu ar trebui să fie îngrijorătoare, pentru că în spatele titanului Golf se află fratele său mai mic, Polo, model care de trei luni de zile s-a plasat constant pe locul doi în top 10 modele. Vânzările lui VW Polo au sărit în aer (+83.7%) pentru a doua oară consecutiv, în timp ce vânzările de Golf continuă să scadă de la o lună la alta, – 25.4% în luna iulie.
Luna august ar putea consemna o rocadă istorică, Polo având foarte mari șanse să se instaleze la conducerea topului 10. Ar fi pentru prima oară când Polo ar reuși o astfel de performanță în fața mult mai celebrului Golf, care totuși are un avantaj major, de aproape 100.000 de unități la vânzările pe 2010, comparativ cu Polo.
Iulie luna schimbărilor dramatice
Intrat pentru numai o lună, noul Citroen C3 a părăsit top 10, locul său fiind luat de Nissan Qasqhai, o surpriză mai mult decât plăcută pentru constructorul japonez aflat la prima reușită în clasamentul de vânzări european. Prezența pe locul 9 a acestui crossover are și o explicație logică, modelul beneficiind pe întreg continentul de prețuri speciale, ceea ce a atras un număr ridicat de clienți la reprezentanțele Nissan.
Aflate mai tot timpul în primele zece, Fiat Punto și Fiat Panda nu se mai regăsesc în clasamentul lunii iulie, vânzările mărcii italiene intrând de ceva timp pe o pantă descendentă.
Un alt model amenințat să-și piardă locul în grupa mașinilor fruntașe la vânzări este Ford Focus ale cărui vânzări au ajuns la un minim al acestui an, de – 33%.
În ciuda aprecierilor pozitive, noul Opel Astra pierde teren în fața rivalilor săi Volkswagen Golf și Renault Megane, performanța negativă din iulie aruncând cel mai elaborat model al clasei compacte de pe locul 4 (iunie) pe locul 8 (iulie).
Fiesta, Clio, și Corsa, trei modele rivale în segmentul B au avut și ele evoluții negative în luna iulie, ca de altfel majoritatea performerilor clasamentului. Excepțiile de regulă au fost VW Polo (+83.7%), Renault Megane (+15.4%) și Nissan Qashqai (+11.7%).
În topul constructorilor, Volkswagen își menține primul loc în Europa, fiind urmat de Ford, Renault și Opel.
O evoluție deloc surprinzătoare au avut Hyundai, Chevrolet și Kia, care, deși nu fac parte din primii 10 mari jucători la nivel european au reușit să își dubleze vânzările.
În rândul mărcilor premium BMW, Audi și Mercedes împart primele trei locuri brandurile germane fiind foarte apropiate ca performanțe în luna iulie.
În primele șapte luni ale anului curent, piața europeană a noilor automobile a scăzut cu 1,5% comparativ cu 2009, potrivit analizei efectuate de Jato Dynamics. Intrarea pe zona ”roșie” se datorează unui declin puternic al vânzărilor în iulie 2010 față de iulie 2009.
Una din principalele cauze ale acestei scăderi este încheierea programelor de tip Rabla pe piețe de top precum Marea Britanie și Franța, coroborate cu reducerea semnificativă a interesului pentru noile mașini pe alte două piețe importante, Germania și Italia.
O contribuție destul de însemnată la deprecierea vânzărilor au avut-o și țările din centrul și estul Europei, zona Balcanilor înregistrând cele mai slabe rezultate de la începutul anului.
Luna trecută numărul înmatriculărilor de noi mașini în Europa a scăzut cu 17,4 % față de iulie 2009.
Top 10 vânzări modele – iulie 2010, Europa
1.Volkswagen Golf – 37.032 (-25.4%)
2.Volkswagen Polo – 30.110 (+83.7%)
3.Ford Fiesta – 28,966 (-28.0%)
4.Renault Clio – 23.453 (-6.4%)
5.Renault Megane – 23.144 (+15.4%)
6.Peugeot 207 – 22.558 (-31.9%)
7.Opel/Vauxhall Corsa – 21.802 (-28.3%)
8.Opel/Vauxhall Astra – 21,273 (-20.8%)
9.Nissan Qashqai – 20.510 (+11.7%)
10.Ford Focus – 19.764 (-33.2%)