Volkswagen este nostalgic sau pragmatic? Am spune mai degrabă decis să repună pe tapet o poveste mai veche, al cărei protagonist este un model care încă mai trăiește în sufletul unora. Germanii ne aduc vești bune, spunând că au toate motivele din lume să scoată din nou pe piață un cabriolet în gama apreciatului Golf.
În ciuda longevității sale ce numără 34 de ani, acesta a beneficiat doar de două generații Golf Cabrio, primite cu destulă ostilitate la vremea respectivă.
Prima serie a debutat la începutul anului 1980 și s-a produs până în 1991, iar cea de-a doua urmează după o pauză de trei ani, în 1994, precedată apoi de un facelift puternic în 1998.
Ultima decapotabilă Golf a fost fabricată în 2002, iar de atunci nemții nu și-au mai dorit să-l aibă aproape până de curând, când au hotărât să-l readucă în atenție, pentru că timpul este prielnic.
Prevăzut să apară în a doua jumătate a anului 2009, viitorul Golf 6 Cabrio va „ateriza” într-un sector unde nici unul dintre candidați la șefie, Renault Megane CC, Opel Astra Twin Top, Peugeot 307 CC și Focus CC nu au reușit să-și impună voința în fața celorlalți.
Dacă toți concurenții noului Golf 6 Cabrio oferă un acoperiș din metal, se pare că Volkswagen nu va accepta aceeași soluție, preferând în schimb un plafon clasic din material textil de culoare închisă ce se va strânge în spatele scaunelor, la fel ca și în cazul luxosului Audi A3 Cabrio.
Conform informațiilor oferite de compania germană, automobilul poate fi capotat în mai puțin de 10 secunde și decapotat în cel mult 13 secunde. Plafonul poate fi acționat și în mers până la o viteză de 30 km/h.
Golf 6 Cabrio va fi omologat pentru 4 persoane și va avea o gamă de dotări variată, axată pe securitate, confort și plăcere.
Propulsia va fi formată din patru motorizări: două benzină de 160 și 200 de cai putere și două turbodiesel de 105 și 140 de cai putere.