Volkswagen Gol Sedan, cu ochii pe Logan



Volkswagen Gol Sedan 2009
Volkswagen Gol Sedan 2009

Volkswagen este lider în Brazilia. Prezent de aproape trei decenii în Țara Cafelei, constructorul german s-a impus pe piață oferind o gamă de modele orientată spre nevoile acesteia. Aici Volkswagen vinde încă din 1980 modelul Gol – un vehicul low-cost de mare succes, prezent astăzi în majoritatea țărilor Americii Latine.
Recent, producătorul din Wolfsburg a dezvăluit versiunea sedan care se va alătura din toamna acestui an variantelor de caroserie deja existente, Gol hatchback și break. Comercializarea noului model va începe la jumătatea lunii noiembrie, după lansarea oficială programată pe 30 octombrie la Salonul Internațional Auto de la Sao Paolo.
Cu un design modern, inspirat de la Tiguan – linia capotei și a blocurilor optice față, montanții anteriori, profilul portierelor și linia mediană, noul Gol sedan și-a depășit condiția de autoturism de buget, fiind capabil să atragă și clienți capricioși.
Berlina poziționată în clasa subcompactelor are o lungime de 4,29 metri, lățime de 1,66 metri și înălțime 1,46 metri. Portbagajul dispune de un volum normal, cei 470 de litri fiind o valoare de mijloc pentru segmentul B.
În funcție de specificul pieței, sedanul german va fi echipat cu motoare pe benzină de 1,0 litri – 76 cai putere, 1,6 litri – 104 cai putere, 1,8 litri – 103 cai putere.
Schimbările petrecute la nivel estetic, dotările dar și prețul convenabil îi determină pe oficialii Volkswagen să ia în calcul exportul acestui model pe piețele emergente ale Europei Răsăritene. Este o opțiune cât se poate de serioasă și valabilă, având în vedere conjunctura favorabilă și climatul economic din Europa de Est, unde vânzările automobilelor ieftine au luat avânt în ultimii ani.
Dacă Gol sedan va ajunge și pe Bătrânul Continent, datele problemei ar fi cu totul altele pentru Dacia Logan. Modelul autohton va avea de furcă cu un vehicul modern și eficient, realizat la standardele de calitate Volkswagen, însă cu un portbagaj și dimensiuni exterioare mai reduse. „Avem nevoie de mașini economice cu costuri mici de întreținere. Gol este un automobil economic și ieftin. Dotările și nivelul calitativ sunt apropiate modelului Polo”, a spus Guilherme Test, un oficial din cadrul Volkswagen.
Pe piața braziliană, Gol Sedan înlocuiește seria de modele Voyage și va fi vândut la un preț de bază estimativ de 12.000 de euro.