Volkswagen urmează strategia de micșorare a cilindreei motorului – downsizing, oferind astfel agregate mai compacte, ușoare și în același timp cu o putere litrică mai mare.
Gama de modele BlueMotion, recunoscută pentru eficiența în consum și emisii renunță la motorul turbodiesel de 2.0 litri în favoarea celui de 1.6 litri. Acesta din urmă este echipat cu cea mai nouă generație a sistemului de injecție rampă comună și injectoare piezo, jetul de motorină fiind pulverizat direct în camera de ardere cu o presiune de injecție de 1.600 bari.
Noua motorizare dezvoltă 105 cai putere și promite performanțe de consum mai bune decât vechiul 2.0 TDI. Volkswagen susține că în ceea ce privește consumul mediu, acesta este adus acum la 4,5 litri/100 km. Grație câtorva modificări aduse trenului de rulare, motorului și transmisiei modelul de clasă medie afișează emisii diminuate. Astfel, cantitatea de dioxid de carbon emite 118 grame pe kilometru în cazul sedanului și 119 grame pe kilometru pentru varianta break.
Performanțele dinamice sunt departe de ceea ce știam că poate oferi un Passat. Demarajul de la 0 la 100 km/h se efectuează în 12,4 secunde iar viteza de vârf atinge 194 km/h.
Prețul de lansare pentru Passat BlueMotion 1.6 TDI pornește de la 30.550 euro, pentru versiunea sedan pe nivelul de echipare Trendline. Pentru următoarea linie de echipare, Comfortline, modelul german costă 31.850 de euro. Volkswagen anunță că versiunea break – Passat BlueMotion 1.6 TDI Variant, este mai scumpă cu 1.400 de euro decât sedanul.