Volkswagen are așteptări imense de la noul său model urban, recent lansat și în România în 2009.
Micul și agreabilul Polo dezvelit în martie la Salonul Auto de la Geneva, se va bucura pe viitor de mai multe declinări care îl vor ajuta să se impună și poate chiar să domine în segmentul său. În buna tradiție a ultimilor ani, Volkswagen va continua să ofere o gamă variată de versiuni printre care și CrossPolo.
La fel ca și la modelul vechi, viitoarea generație va fi disponibilă numai în versiunea de caroserie hatchback cu cinci uși.
Detaliile picante ale exteriorului și interiorului – orientate spre versiunile crossover, de aici și denumirea CrossPolo, vor fi și ele păstrate pentru a conferi un aspect plăcut, jovial și deopotrivă distinct față de versiunea obișnuită.
Cu o gardă la sol ceva mai ridicată și un pachet de dotări exterioare foarte atractive, CrossPolo va continua să imite adevăratele crossovere.
Deși nu este nimic sigur, se pare că Volkswagen va introduce și o versiune 4Motion, cu tracțiune integrală, ce va fi disponibilă doar cu o motorizare diesel.
Subcompacta germană va beneficia în continuare de o cromatică specială la exterior afaltă în contrast cu bosajele din plastic, jantele din aliaj de dimensiuni mai generoase, interiorul colorat în nuanța caroseriei și o gamă de patru propulsoare, două pe benzină de 1,4 litri – 85 cai putere și 1,2 litri TSI – 105 cai putere, și diesel cu patru cilindri 1,6 litri de 90 CP și respectiv 105 CP.
Noile propulsoare, ce se vor remarca prin consum redus cu până la 15 – 20% și emisii ce nu vor depăși 110 g/km, înlocuiesc întreaga gamă ce animă în prezent micul automobil de oraș: benzină 1,4 litri de 75 și 101 CP, turbodiesel 1,4 litri – 69 CP și 1,9 litri – 101 CP. Agregatele vor fi cuplate la o transmisie manuală sau semi-automată DSG ambele cu șase trepte.
Noul CrossPolo va fi comercializat în primul trimestru din 2010, la un preț estimativ de 16.300 de euro.