Volkswagen caută să fie pe gustul tuturor. Ideea germanilor este de a veni în întâmpinarea cerințelor de mâine cu propuneri interesante, concretizate printr-o serie de modele atractive.
Alături de o varietate bogată de versiuni de caroserie, Volkswagen va așterne la picioarele clienților automobile echipate „de acasă” atât cu tracțiune față, spate cât și 4×4.
Este un lucru știut de toată lumea că germanii beneficiază în momentul de față de un număr foarte mare de vehicule ce vin dotate direct din uzină numai cu sisteme de tracțiune integrală, însă, potrivit unei declarații recente a șefului companiei, acestea se vor înmulți ca ciupercile după ploaie.
Este o veste îmbucurătoare pentru cei care și-au dorit să aibă anumite versiuni Volkswagen mai competente în lupta cu terenurile accidentate.
La ce să ne așteptăm pe viitor? Mai întâi la o implementare a tehnologiei 4Motion pe modelul de clasă mică Polo, exemplu ce va fi urmat și de Skoda Fabia.
Tracțiunea integrală nu va mai fi așadar doar o opțiune visată, ci dotare standard.
Schimbarea nu va veni prea curând, ci odată cu noile generații, arhitectura platformei acestor modele fiind de fapt împrumutată de la viitoarea citadină Audi A1, cunoscută publicului drept conceptul Metroproject Quattro.
„Noua platformă PQ25, de la A1, ne permite să echipăm mașinile din segmentul mini cu un sistem de tracțiune pe toate roțile”, declară Erich Schmitt, președintele Seat.
Aceasta încurajează dezvoltarea în viitorul apropiat a unor versiuni crossover Polo, Fabia și Ibiza, principalele beneficiarele ale tracțiunii 4×4. Cât despre versiunea de bază, doar Polo și Fabia vor putea găzdui sistemul de tracțiune integrală, noul Ibiza fiind construită pe platforma cu tracțiune față a viitorului Vokswagen Polo.
În următorii ani și alte noi automobile din gama VW, Skoda și Seat ar urma să fie disponibile numai în versiune 4×4, după moda celor de la Audi, care a dat roade.