Volkswagen își anunțase intenția de a pătrunde în lumea camionetelor încă din toamna anului trecut când a prezentat conceptul Robust. Versiunea de serie, care a primit finisaje superioare, o linie de design mai elaborată și o mulțime de noi componente, se numește Amarok. Oficial modelul utilitar a debutat ieri la Salonul Auto de la Leipizig, ocazie cu care Volkswagen a anunțat când și la ce prețuri îl va comercializa.
Noul VW Amarok va putea fi comandat în Europa începând cu luna septembrie. Pentru moment compania a anunțat doar prețurile pentru piața germană.
Versiunea de intrare pentru modelul cu cabină dublă, tracțiune spate 2×4 și motorizarea de 122 cai putere va costa 26.203 euro, în timp ce pentru același model cu sistem 4×4 se va plăti 28.107 euro. Dotările acestora sunt destul de sumare, Amarok fiind livrat cu jante din oțel și spoilere în culoarea specifică plasticului. Modelul cu motorizarea de vârf de 163 de cai putere va costa cu 2737 de euro mai mult.
Pe următorul nivel de echipare Trendline, își fac apariția dotări elementare precum sistemul de climatizare, geamuri electrice, pilot automat, și un diferențial blocabil. Prețul pornește de la 29.988 de euro pentru modelul 2WD și 31.892 euro pentru modelul 4WD.
Ultimul nivel și cel mai interesant ca dotări este Highline, care pe lângă echipamentele anunțate anterior mai cuprinde, un set jante din aliaj de 17 inch, în timp ce la interior își face apariția un sistem de climatizare automată. Versiunea cu tracțiune spate va fi disponibilă de la 32.258 euro în timp ce versiunea 4×4 va fi livrată de la 34.432 de euro.
Dezvoltat integral în Germania, modelul Volkswagen beneficiază de rețeta specifică acestui gen de vehicule: motor longitudinal, șasiu rigid, caroserie înaltă, arcuri spate pe foi, ampatament și dimensiuni exterioare generoase
Prima utilitară de acest fel din istoria Volkswagen va fi livrată de anul viitor în versiunea cu cabină dublă și patru uși ce va măsura 5.25 metri în lungime. Din primăvara lui 2011 se va putea opta și pentru versiunea cabină simplă. Sarcina maximă pe care poate să o transporte camioneta este de 1.150 de kilograme.
Bena dispune de o suprafață utilă de 2.52 de metri pătrați și o lungime de 1.55 metri.
Noul Amarok se dorește a fi nu doar un model utilitar la cele mai înalte standarde de pe piață ci și unul din cele mai competitive sub aspectul mobilității. Astfel germanii vor oferi trei variante diferite: cu tracțiune integrală permanentă, tracțiune integrală nepermanentă cu posibilitatea de a schimba cuplul pe puntea față sau spate și tracțiune posterioară – disponibilă pe modelul de intrare.
Piețele vizate de noul model sunt în special Africa de Sud și Australia și America de Sud, unde pick-up-ul se bucură de o popularitate foarte ridicată. O altă destinație spre care se va îndrepta camioneta de o tonă este Europa.
Partea de motorizare constă în două agregate 2.0 TDI cu injecție common-rail. Versiunea de intrare va fi echipată cu o unitate de 122 de cai putere capabilă să ofere un cuplu maxim de 340 Nm de la 2.000 de rotații pe minut. Motorizarea cea mai puternică va avea 163 CP, sistem bi-turbo ce acționează pe plaje diferite și injecție directă de combustibil.
Amarok va fi fabricat în Argentina în apropiere de capitala Buenos Aires. Pe piața locală va sosi în primăvara anului viitor, iar în Europa va fi comercializat începând cu a doua jumătate a lui 2010. Amarok înseamnă lup în limba inuiților, vorbită în nordul Canadei și în Groenlanda.
Totodată, amarok mai înseamnă „lui îi plac pietrele” în spaniolă. Această ultimă denumire a fost aleasă pentru a simboliza forța și rezistența.