Vogue, constrânsă de criză, prezintă articole vestimentare mai ieftine



Celebra revistă de modă Vogue, confruntată cu criza financiară, și-a schimbat strategia editorială și de marketing, prezentând nu numai articole de lux, dar și diferite obiecte vestimentare la prețuri accesibile și femeilor din clasa de mijloc, informează New York Times, în ediția online.
Pălării marca Gap, de 40 de dolari, sau eșarfe Tommy Hilfiger, de 48 de dolari, puteau fi găsite până nu de mult în reviste precum Cosmopolitan, care își asumau drept public țintă femeile din clasa de mijloc, cu venituri medii. Totuși, recent, astfel de articole și accesorii au început să apară și în ediția americană a revistei Vogue, care își obișnuise cititoarele cu pictoriale extravagante și articole vestimentare sau accesorii de lux.
Pentru ediția din luna iulie, Vogue SUA a lansat o secțiune specială în care au fost incluse doar articole vestimentare sau accesorii cu prețuri mai mici de 500 de dolari.
Potrivit lui Sally Singer, director de știri și editoriale de modă al Vogue, revista a inclus de mai mult timp articole vestimentare la prețuri mai mici.
„Am prezentat mareu articole cu prețuri variate. De când Anna Wintour e la Vogue, chiar de la primul număr al ei, când ținuta de pe copertă era alcătuită dintr-o pereche de jeanși și un top Christian Lacroix, mereu a existat o gamă vastă de prețuri, mari și mici”, a declarat Singer.
Această schimbare în strategia editorială și de marketing a revistei a fost determinată parțial de criza economică, dar și de strategiile de piață ale unor designeri tineri, dar apreciați, precum Phillip Lim și Alexander Wang, care vând haine de calitate la prețuri accesibile, a mai comentat Singer.
În opinia ei, schimbarea s-a produs și datorită numărului tot mai mare de haine sofisticate, elegante și de bun gust lansate de retaileri, care aveau nevoie de o prezentare.
În pofida aparițiilor unor branduri precum Gap sau Nine West în paginile „bibliei modei”, Singer crede că nu există riscuri ca Vogue să fie confundată cu o revistă middle market.
„Când noi fotografiem un obiect vestimentar, de obicei avem exclusivitate”, a mai specificat Singer, referindu-se la faptul că un articol vestimentar fotografiat pentru Vogue nu apare în nicio altă publicație până când celebra revistă nu iese pe piață.