Visa: Posesorii de carduri trebuie să fie atenți la conturile lor, cei fraudați primesc banii înapoi



Posesorii de carduri victime ale fraudei ca urmare a unei probabile breșe de securitate în baza de date a unui procesator din Europa vor primi banii înapoi, în conformitate cu termenii și condițiile băncii emitente, afirmă Cătălin Crețu, director general al Visa Europe pentru România.
„Visa Europe a fost informată de probabilitatea unei breșe de securitate în baza de date a unui procesator din Europa. S-a deschis o anchetă în acest sens și lucrăm îndeaproape cu băncile pentru a ne asigura că posesorii de card sunt protejați. Întrucât ancheta este în curs de desfășurare, nu putem oferi mai multe informații în acest moment. În cazuri ca acesta, rolul nostru este de a sprijini investigația derulată și de a proteja deținătorii de carduri. Posesorii de carduri trebuie să fie atenți la conturile lor și să raporteze băncii emitente orice activitate suspectă sau neobișnuită. Posesorii de carduri care sunt victime inocente ale fraudei își vor primi banii înapoi, în conformitate cu termenii și condițiile băncii care le-a emis cardul „, a afirmat Crețu, într-un comunicat remis MEDIAFAX.
CEC Bank a anunțat anterior că blocat mai multe carduri ale clienților după ce a primit notificări că este posibil ca anumite informații să fi fost compromise la nivelul unei baze de date internaționale.
„Banca a primit sesizări oficiale conform cărora informațiile aferente unui număr de carduri emise de instituții financiare din România și din străinătate au fost posibil compromise la nivelul unei baze de date internaționale”, se arată într-un comunicat al CEC.
Pentru a proteja disponibilitățile bănești ale clienților și în conformitate cu prevederile contractuale, CEC Bank a blocat mai multe carduri și va reemite altele fără costuri pentru clienți.
Oficialii CEC au mai arătat că atacul nu a vizat doar cardurile CEC Bank și nu se datorează eventualelor vulnerabilități ale sistemului operat de bancă.