Vinurile românești vor avea din 2006 un logo de prezentare pe piața externă



Vinurile românești vor avea începând de anul viitor un slogan și un logo de promovare generică pentru piața externă, care vor înlocui programele individuale ale producătorilor.
De la începutul anului, nivelul chiriilor pe piața spațiilor comerciale s-a majorat cu 20-45%, în funcție de locație.
„Până când vor fi livrate pe piață spații noi pentru închiriat, cererea pentru spațiile de calitate va fi în continuare foarte mare. Acest lucru, pe de o parte va limita intrarea pe piață a clienților internaționali, iar pe cealaltă parte va permite «lorzilor terenurilor» să solicite prețuri mai mari”, se precizează în raport.
Un aspect general al pieței subliniat de studiul companiei imobiliare este faptul că în toate zonele Bucureștiului cererea este foarte mare, iar spațiile de calitate care devin disponibile sunt închiriate aproape instantaneu.
Pentru spațiile comerciale localizate în zona ultracentrală, respectiv Magheru – Bălcescu – Brătianu și Calea Victoriei chiriile au crescut, mai ales din cauza lipsei ofertei.
Această zonă atrage în continuare cei mai buni chiriași și cei mai mulți vizitatori, Campel, Lancel, Musette și Miss Sixty fiind doar câteva nume care au închiriat spații în regiunea ultracentrală.
„Chiriile pentru această regiune pot ajunge și la 130 de euro pe metru pătrat pe lună, iar pentru viitor ne așteptăm ca nivelul acestora să continue să se majoreze”, se arată în studiu.
Și în zonele „secundare”, precum Ștefan cel Mare sau Calea Moșilor, chiriile au înregistrat o creștere de 25% de la începutul anului, iar tendința se va menține.
Potrivit Colliers, spațiile comerciale de mari dimensiuni amplasate în zonele periferice rămân cele mai căutate de către companii, astfel că bătălia dintre retaileri pentru acoperirea orașului este departe să se finalizeze.
Dacă anul trecut lanțurile de retail au fost interesate de zone precum Pantelimon, Drumul Taberei, Iuliu Maniu, Crângași și Colentina, în acest an interesul acestora s-a mutat spre locații din Rahova, Șoseaua Alexandriei, Șoseaua Giurgiului, Brâncoveanu și Titan.
De exemplu, Sensiblu, Eurofarmacia și Helpnet au închiriat deja spații pe șoseaua Rahova.
„Chiriile percepute pentru spațiile în aceste zone nu mai coboară sub 10 euro pe metru pătrat pe lună, iar în perioada următoare acestea vor continua să se majoreze”, se precizează în studiu.
Estimările Colliers indică un nivel al chiriei cuprins între 50 de euro pe metru pătrat pe lună și peste 120 de euro în zonele ultracentrale, în timp ce spațiile din locațiile adiacente sunt închiriate cu 20-70 de euro pe metru pătrat pe lună.
Chiriile pentru locațiile de la periferia orașului variază între 10 euro și 25 euro pe metru pătrat pe lună.