Veniturile din publicitate ale ziarelor și revistelor americane au scăzut cu 28% în cel de-al treilea trimestru al anului, comparativ cu perioada similară a anului trecut, potrivit raportului Asociației americane a ziarelor, informează AFP.
Presa tipărită și online din Statele Unite a înregistrat, în cel de-al treilea trimestru al anului, venituri din publicitate în valoare de 6,4 miliarde de dolari, comparativ cu perioada similară a anului trecut când înregistra venituri de 8,9 miliarde de dolari.
Veniturile din advertising ale presei tipărite au scăzut cu 28,9%, la 5,8 miliarde de dolari, anunțurile de mică publicitate generând venituri de 1,46 miliarde, în scădere cu 37,9% comparativ cu trimestrul al treilea al anului trecut.
Veniturile din publicitatea online au scăzut și ele cu 16,9%, ajungând la 623 de milioane de dolari.
„Dată fiind starea generală a economiei, cifrele din trimestrul al treilea nu sunt surprinzătoare”, a comentat John Sturm, CEO al Asociației americane a ziarelor, pentru care cifrele „sunt în conformitate cu așteptările”.
Ziarele americane se confruntă de mai mult timp cu o scădere a veniturilor din publicitate care a dus și la scăderea tirajelor.
Potrivit reprezentanților Asociației americane a ziarelor, aceasta este cea de-a 13-a scădere trimestrială consecutivă a veniturilor din publicitate, înregistrată de presa americană.