Reprezentanții Vaticanului încearcă să ajungă la o relație interactivă în mediul online cu membrii Bisericii Romano-Catolice din întreaga lume, folosindu-se de aceleași strategii pe care le-a utilizat și președintele american Barack Obama, în campania electorală, informează Times Online.
Biserica Catolică vrea să imite modelul de promovare online folosit și de președintele american Barack Obama în timpul campaniei sale electorale.
Noua strategie online a Bisericii Catolice a fost prezentată de preotul iezuit Frederico Lombardi, care se ocupă în prezent de relațiile cu presa ale Vaticanului. Acesta a precizat că discuțiile din media, în jurul papei sau a Bisericii Catolice, chiar și criticile, au făcut bine instituției religioase, în toată lumea.
Lombardi a mai precizat că, în epoca în care internetul a depășit orice alt mediu, cu excepția televiziunii, ca sursă de informații cu caracter local sau internațional, Biserica nu mai poate ignora dezvoltarea domeniului comunicării și nu își poate permite să piardă legătura cu acest mediu.
Totuși, Lombardi a ținut să precizeze că nu tot ce face Vaticanul este perfect. „Cred că într-o lume ca a noastră, să credem că actul de comunicare poate fi atent controlat ar fi o naivitate”, a mai spus Lombardi, precizând că nicio instituție sau persoană nu poate evita criticile.
La începutul anului, Vaticanul și-a lansat propriul său canal pe platforma YouTube, unde toți catolicii pot să vizioneze videoclipuri cu Papa Benedict al XVI-lea sau înregistrări de la diferite evenimente religioase. De asemenea, papa Benedict al XVI-lea este una dintre cele mai vârstnice figuri publice care are propriul canal pe YouTube, avertizând cu această ocazie tinerii să folosească new media în mod înțelept și să evite dezvoltarea de obsesii online, care îi pot izola de viața reală.