Mai sunt exact cinci ani pentru ca visul lor să se împlinească. Audi și-a propus ca în 2012 să devină brand-ul de lux nr.1 în lume, ceea ce nu este exclus să se întâmple dacă privim evoluția situației financiare și globale a manufacturierului din Ingolstadt. O bună parte din acest viitor succes va fi asigurat de segmetul sport, domeniu unde Audi este pe calea cea bună. Succesele obținute cu R8, dar și aprecierile pozitive la adresa noilor RS6 și S5 a determinat grupul auto german să extindă gama de coupe-uri cu un prim vehicul de top denumit RS5. Pentru mulți acronimul RS nu prezintă nimic interesant pentru BMW și Mercedes un motiv în plus de îngrijorare. RS5 este un derivat al versiunii S5 dar animat de un propulsor de peste 450 CP capabil să rivalizeze de pe picior de egalitate cu BMW M3 și Mercedes C63. Pentru că trebuie să fie un model care respectă o tradiție începută acum 25 de ani, sportivul RS5 va fi echipat cu sistemul de tracțiune integrală Quattro, o tehnologie proprie, foarte apreciată pentru modul în care gestionează cuplul motor dar mai ales ținuta de drum. Unitatea pe benzină care trimite cuplul torsional este același ilustru 4.2LV8 cu care Audi ar putea intra în istorie pentru numărul mare de prezențe în gama de modele sport. Ne așteptăm la performanțe uluitoare mare ales că motorul se bazează pe aportul a 100 CP în plus față de Audi S5, garda la sol a fost coborâtă, suspensiile modificate iar pneurile se pare vor fi special create pentru RS5. Să avem răbdare până anul viitor.
