Retailerul german Metro a înregistrat, în anul 2007, vânzări totale de 65,9 miliarde de euro, în creștere cu 10% față de exercițiul financiar precedent, potrivit datelor financiare preliminare publicate, joi, de companie.
Vânzările Metro, excluzând achiziția magazinelor Wal-Mart din Germania și Geant din Polonia, au crescut cu 7,1%.
„Creșterea semnificativă a vânzărilor în anul 2007 asigură o bază solidă pentru creșterea valorii pe termen lung în cadrul Metro”, a declarat directorul general al grupului, Eckhard Cordes.
În Germania, avansul vânzărilor s-a plasat la 5,5%, iar valoarea acestora a urcat la 27,9 miliarde de euro. Excluzând impactul extinderii rețelei de magazine, avansul vânzărilor s-a plasat la 0,4%.
La nivel internațional, vânzările Metro au crescut cu 13,6%, la 38 de miliarde de euro. Avansul vânzărilor, fără influența din extinderea rețelei de magazine, s-a plasat la 12,3%.
În Europa de Vest, performanțele Metro au fost satisfăcătoare, o creștere mai semnificativă fiind consemnată însă în Europa de Est și Asia, unde vânzările au urcat cu 25%.
În ceea ce privește trimestrul al patrulea, vânzările grupului Metro au crescut cu 8,3%, la 19,9 miliarde de euro. Excluzând impactul achizițiilor, avansul vânzărilor s-a plasat la 7,7%.
Numai în Germania, vânzările Metro au avansat cu 1,5% în ultimele trei luni ale anului trecut, la 8,4 miliarde de euro. Grupul german precizează că operațiunile Wal-Mart au fost consolidate în raportul financiar din noiembrie 2006.
La nivel internațional, Metro a înregistrat un avans de 13,8% al vânzărilor în trimestrul al patrulea și o valoare de 11,6 miliarde de euro.
Analizate separat, vânzările Metro Cash&Carry au crescut cu 6% în anul 2007, iar rețeaua germană de magazine și-a consolidat poziția de lider pe piața vânzărilor angro în regim de autoservire. Numai în ultimul trimestru, Metro Cash&Carry a inaugurat 24 de magazine noi în toată lumea. În prezent, lanțul german de magazine este prezent în 29 de țări.
Hypermarketul Real a înregistrat anul trecut o creștere de 21% a vânzărilor, avans determinat în special de achiziția magazinelor Wal-Mart din Germania și Geant din Polonia. Expansiunea în Europa de Est a avut o contribuție esențială la performanțele Real, iar hypermarketul german a înregistrat, în această regiune, vânzări de 2,3 miliarde de euro. Numai în ultimul trimestru, Real a inaugurat opt magazine noi, dintre care cinci în România.
Retailerul de produse electronice Media Markt a continuat, anul trecut, procesul de consolidare a poziției pe piață, înregistrând o creștere de 13% a vânzărilor. În schimb, lanțul de magazine generale Galeria Kaufhof a înregistrat vânzări în ușoară scădere față de anul precedent.
La sfârșitul anului 2007, Metro opera 2.469 de magazine la nivel mondial.
Retailerul german este prezent pe piața românească atât prin intermediul diviziei Metro cash&carry, cu o rețea de 23 de magazine, cât și al celei de hipermarketuri Real, cu o rețea de 14 magazine.