Vânzările totale ale Dacia în Franța au crescut cu 40,6% în primele opt luni, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, la 28.160 de unități, în condițiile în care piața auto franceză a înregistrat un avans de 2,9% în aceeași perioadă, la 1,73 milioane vehicule. Din totalul vânzărilor raportate în intervalul ianuarie-august, 28.138 de unități au fost autoturisme, iar restul de 22 de autovehicule au fost Logan VAN (furgonetă).
Astfel, Dacia deține o cotă de 1,6% din piața autoturismelor și vehiculelor comerciale noi livrate în primele opt luni, potrivit datelor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).
Comparând vânzările din luna august cu cele din luna iulie, se observă că livrările Dacia au crescut cu 25,8%, de la 2.408 autovehicule la 3.030 unități, cota de piață pe luna august fiind de 2,3%.
Pe de altă parte, în primele opt luni ale anului, vânzările mărcii Renault au avansat cu 3,8%, la 409.301 unități (23,6% cotă de piață), livrările Citroen au urcat cu 7,3%, la 248.994 unități (14,4% cotă de piață), iar cele ale Peugeot au avut un avans de 1,7%, la 294.895 autovehicule (17% cotă de piață).
Creșteri semnificative ale vânzărilor au înregistrat și marca italiană Fiat, cu livrări în urcare cu 32%, la 77.374 și o cotă de piață de 4,5%.
Pe locul următor s-a aflat Nissan, constructor ale cărui livrări au crescut cu 24%, la 33.000 de unități, respectiv o cotă de 1,9%.
Cele mai mari scăderi au fost înregistrate de mărcile Hyundai, cu un declin de 21,2%, la 14.022 unități, și Mercedes-Benz, cu o scădere de 11,4%, la 51.181 autovehicule.
Cu 230.000 de vehicule comercializate anul trecut, Dacia a înregistrat un avans al vânzărilor la nivel mondial de 17,4% față de 2006.
În același timp, în România au fost vândute anul trecut 102.062 de unități, în scădere cu 5,2% față de 2006.
Automobile Dacia a lansat pe 3 iunie automobilul în două volume (hatchback) Sandero, iar pe 30 iunie a început comercializarea unei variante restilizate a modelului Logan Sedan.
În 2009, contructorul român va lansa Logan MCV restilizat și un automobil de tip SUV.
Directorul de Design Industrial al Renault, Patrick le Quement, a declarat, pentru MEDIAFAX, la sfârșitul lunii mai, că platforma Logan (B0) este flexibilă și poate suporta noi modele, cum ar fi un MPV (vehicul de familie) sau un sedan mai mare decât actualul Logan, însă a refuzat să ofere mai multe detalii despre eventuala lansare a unor astfel de mașini.