Piața de comerț electronic cu plata online prin card a avansat anul trecut cu 263% față 2006, la 34,8 milioane de euro, cu un total de aproape 450.000 de tranzacții, potrivit datelor RomCard, citate de integratorul de soluții informatice Gecad ePayment.
În 2006, volumul tranzacțiilor cu plata online prin card a fost de 9,6 milioane de euro, reprezentanții Gecad estimând pentru finalul acestui an o piață de 70 milioane de euro și 780.000 de tranzacții, se arată într-un comunicat Gecad ePayment.
„De asemenea, ne așteptăm să crească și ponderea plăților online din piața totală de comerț electronic, de la 15-20% cât este în prezent, la 25%”, a declarat, în comunicat, directorul general executiv al companiei, Carmen Sebe.
Magazinele online românești care folosesc soluția ePayment au înregistrat anul trecut 344.000 tranzacții, cu o valoare totală de 29,5 milioane de euro, se mai arată în comunicat.
„Principala realizare în 2007 este aceea că mediul online și-a arătat adevăratul potențial. Avem clienți care au început să lucreze cu noi în 2007 și care și acum înregistrează un important procent din vânzări prin canalul online, iar strategia de dezvoltare a întregii companii este chiar dictată de oportunitățile, competiția și obiectivele online”, a afirmat Sebe.
Ea a arătat că pe această piață este loc atât pentru jucătorii mari, care caută noi metode de dezvoltare, cât și pentru tinerii antreprenori.
În perioada octombrie-decembrie 2007, vânzările au atins 9,9 milioane de euro, o contribuție importantă având pachetele turistice pentru luna decembrie, care se vând din octombrie. În ultimele două luni ale anului trecut, valoarea tranzacțiilor a depășit 6,2 milioane de euro, în creștere cu 153% față de intervalul similar din 2006.
Românii au cumpărat în perioada sărbătorilor în special pachete turistice, produse IT și electrocasnice, jucării și cadouri de pe site-urile specializate, dar și produse și servicii de telecomunicații, potrivit statisticilor GECAD ePayment.