Inconștiență

Vagoane încărcate cu fier vechi, atentat la siguranța călătorilor din trenuri



Încărcătura de fier vechi din vagoane nu era asigurată cu plasă din sârmă
Încărcătura de fier vechi din vagoane nu era asigurată cu plasă din sârmă

Atenție când circulați cu trenul. Diferite firme private care activează în domeniul transporturilor de mărfuri renunță să mai respecte regulile de siguranță în trafic impuse de reglementările internaționale. Un astfel de exemplu s-a putut vedea recent în Gara Burdujeni, iar consecințele pot fi dintre cele mai grave.
Inconștiența unor administratori ce activează în domeniul transportului pe calea ferată depășește orice imaginație. Firma TGF, cel puțin după inscripțiile de pe vagoanele garate în Stația CF Burdujeni, a „uitat” că trebuie să respecte o serie de reguli elementare la transportul de fier vechi pe calea ferată. Așa se face că vagoanele au fost încărcate „cu vârf” și urmau să plece spre punctul terminus al călătoriei.
Modul în care au fost încărcate vagoanele denotă însă o crasă bătaie de joc și reprezintă un pericol iminent la adresa oamenilor care aleg să călătorească cu trenul, sau pur și simplu pentru cei care au ghinionul să se afle în apropierea acestei garnituri de tren.
Reglementările feroviare, încălcate cu bună știință
Reglementările de transport pe calea ferată spun că încărcătura nu trebuie să depășească rama vagonului, caz în care se asigură cu o plasă din sârmă sau din material sintetic acceptate prin anumite normative.
O a doua situație este aceea când încărcătura se află la zece centimetri sub rama vagonului, caz în care nu este nevoie de asigurare cu plasă.
Ori, garnitura încărcată cu fier vechi nu îndeplinea nici una din condiții, iar fierul vechi se afla la cel puțin zece centimetri peste rama vagonului.
„Probabil că doresc să facă economie, pentru că o plasă de sârmă pentru o garnitură costă în jur de 1.000 de euro. În felul acesta au cheltuieli mai mici și fură clienții Companiei CFR Marfă. Din păcate, asta înseamnă rabat de la siguranță, iar la viteze de 80-100 km/h tablele din vagoane pot zbura fără probleme și decapita efectiv oameni”, a declarat un ceferist cu vechi state de plată în domeniu.
Am încercat să discutăm și cu cineva din conducerea firmei TGF, dar toate eforturile s-au dovedit zadarnice, deoarece pe internet nu există prea multe date, iar ceferiștii suceveni nu știau nici ei nimic.



Recomandări

CFR Călători anunță că extinde serviciul de trenuri InterCity. În cazul Sucevei, trenurile IC spre București fac însă mai mult