Vacanța, mâncarea și copilul



A trecut 1 Mai, s-a deschis sezonul la mici și grătare, dar și la litoral. Chiar dacă noi, sucevenii, suntem cam departe și majoritatea la altă vârstă decât cea a studenției ca să fim și noi consumatori de minivacanța de mai la malul mării, când vine vara de-adevăratelea tot facem un efort și umplem trenul sezonier spre Mangalia. Majoritatea familiilor cu vârste cuprinse între 30 și 50 de ani, eventual cu unul, doi copii preferă pachetele all-inclusive. Argumentul suprem este că nu-și mai bat capul cu mâncarea, iar copiii sunt implicați în diverse activități. Căci pentru asta merge românul în vacanța de vară – să le ia cineva de pe cap două mari probleme ale vieții cotidiene – mâncarea și copilul. Nu merge pentru relaxare, pentru bucuria de a vedea ceva inedit sau încărcat de cultură și nici pentru a face ceva deosebit, care să-i facă viața mai frumoasă, mai spectaculoasă. Românul nu-și dorește decât să vină din vacanță cel mult oleacă mai odihnit decât a plecat. Iar dacă a și mâncat bine, totul e perfect. S-au făcut niște studii despre comportamentul culinar al românului consumator de pachete all-inclusive. Bărbații români iau în farfurie, în medie, 2,5 porții de mâncare din fiecare fel, o mare cantitate rămânând neconsumată, în timp ce femeile obișnuiesc să consume porțiile normale, cu predispoziție spre produsele vegetale. În topul preferințelor culinare ale bărbaților, „vedetele” serviciilor hoteliere all-inclusive de pe litoralul românesc sunt micii, cârnăciorii afumați, fripturile de porc și vită, ciorbele de burtă și văcuță, tigaia picantă, tochitura dobrogeană, puiul la ceaun și pastrama de oaie. Nu mi-am propus nici eu și cred că nici studiul cu pricina să facă o analiză sexistă, dar rezultatele fac diferența. Oferta all-inclusive pare a se potrivi de minune românului ca tip de consumator, dată fiind creșterea acestui tip de turism, ca și a numărului de clienți, pe an ce trece. Chiar și estimările pentru această vară sunt pozitive, mai ales că turiștii de acest tip au o mare calitate, fidelitatea. Rar am auzit un român care să fi fost într-o vacanță all-inclusive și să fi spus: gata, nu mai vreau. Dar ce știu eu? N-am fost niciodată la all-inclusive.



Recomandări

Angajații din primăriile sucevene reclamă că prin măsurile luate Guvernul creează haos și dorește distrugerea administrațiilor locale

Angajații din primăriile sucevene reclamă că prin măsurile luate Guvernul creează haos și dorește distrugerea administrațiilor locale
Angajații din primăriile sucevene reclamă că prin măsurile luate Guvernul creează haos și dorește distrugerea administrațiilor locale

Mesopotamia, brand sucevean, a atins performanțe financiare remarcabile în 2024. Locația cu numărul 2 din Suceava va fi un flagship store amplasat în zona Areni

Mesopotamia, brand sucevean, a atins performanțe financiare remarcabile în 2024. Locația cu numărul 2 din Suceava va fi un flagship store amplasat în zona Areni
Mesopotamia, brand sucevean, a atins performanțe financiare remarcabile în 2024. Locația cu numărul 2 din Suceava va fi un flagship store amplasat în zona Areni