Utilizatorii de telefonie vor beneficia de un registru al abonaților companiilor de profil, care va conține numerele de telefon și datele de identificare ale acestora, baza de date urmând să fie realizată de un furnizor de serviciu universal desemnat după o licitație organizată în acest sens.
Autoritatea Națională pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologia Informației (ANRCTI) a lansat pentru consultare publică caietul de sarcini pentru desemnarea unui companii care să furnizeze un serviciu de informații privind abonații și un registru al abonaților, se arată într-un comunicat al instituției.
Furnizorul de serviciu universal desemnat în urma licitației va avea obligația de a realiza și administra o bază de date completă, care să includă numerele de telefon și de fax și anumite date de identificare ale tuturor abonaților serviciilor de telefonie care doresc ca numerele lor de telefon și de fax să apară în registrul abonaților.
Baza de date va fi pusă la dispoziția utilizatorilor finali, inclusiv a utilizatorilor de telefoane publice cu plată, indiferent de tipul rețelei și de tehnologia utilizată, în maxim 250 de zile calendaristice de la data comunicării deciziei de desemnare și va fi actualizată lunar de către furnizorul de serviciu universal.
Registrul abonaților va fi disponibil on line, accesul la acesta fiind gratuit pentru toți utilizatorii.
Serviciul de informații privind abonații va fi disponibil prin intermediul unui număr național scurt de forma 118(xyz), pe care furnizorii care doresc să participe la licitație au obligația de a îl obține în prealabil de la ANRCTI, apelurile către acest număr fiind tarifate pe apel.
ANRCTI propune, în caietul de sarcini, ca tariful de interconectare maxim pentru terminarea apelurilor la serviciul de informații privind abonații specificat de către solicitant în propunerea tehnică să nu depășească 0,23 euro pentru un apel.
Propunerile tehnice depuse de furnizorii interesați să participe la licitație vor fi analizate în funcție de mai multe criterii, precum tariful pentru serviciul de interconectare pentru terminarea apelurilor la serviciul de informații privind abonații, experiența anterioară în punerea la dispoziția utilizatorilor finali a serviciilor de informații privind abonații și a registrului abonaților, furnizarea de servicii suplimentare și a unui registru al abonaților în forma tipărită, timpul maxim de răspuns al operatorului serviciului de informații privind abonații pentru apelurile recepționate și numărul de accesări simultane posibile pentru registrul abonaților disponibil on line.