Sancționați

UPC și RDS, amendate de Protecția Consumatorului



UPC – punctul de lucru din Suceava a fost amendat de către inspectorii OJPC cu 5.500 de lei, după ce la Protecția Consumatorului au fost înregistrate o serie de reclamații la adresa societății menționate.
Directorul OJPC, Elena Oanea, a declarat că „în mass-media și pliantele publicitare prezentate consumatorilor la ghișeele UPC, societatea promova pachetul 3 Play Medium care include serviciul internet medium, UPC TV Small și cont de e-mail”. Oferta respectivă era prezentată consumatorilor cu termen maxim de instalare de cinci zile lucrătoare și cu caracteristicile prezentate în pliant.
Publicitate înșelătoare
Petiționarul a fost determinat prin oferta prezentată să achiziționeze serviciul respectiv și a contractat, cu societatea UPC România SRL – punct de lucru Suceava, pachetul UPC 3 Play Medium, printr-un act adițional la contractul de furnizare de servicii.
Deși în pliant era scris termenul de cinci zile lucrătoare pentru instalarea serviciilor, petiționarul nu a beneficiat de acestea nici după opt zile, fapt pentru care a înaintat o plângere la operatorul economic, de la care nu a primit nici un răspuns.
Ulterior, consumatorul s-a adresat la OJPC Suceava. Directorul Oanea a declarat că „la momentul cercetării celor reclamate, s-a constatat că pliantul publicitar era expus la ghișeele UPC România SRL – punct de lucru Suceava. Inspectorii OJPC Suceava au solicitat accesul la rețeaua de internet a societății (cu laptop-ul petiționarului) constatându-se că acesta nu beneficiază de serviciile prevăzute în contract”.
Inspectorii OJPC Suceava au apreciat că operatorul economic nu a informat complet consumatorul și a folosit în promovarea serviciilor către acesta publicitate înșelătoare. Reclamația petiționarului s-a dovedit a fi întemeiată, iar operatorul economic a fost sancționat cu două amenzi contravenționale, în cuantum total de 5.500 de lei.
Abaterile repetate duc la închiderea definitivă
Inspectorii OJPC au mai aplicat o amendă de 6.000 de lei și societății RDS Suceava, care, deși a încheiat cu un consumator un contract pentru furnizare de servicii de internet și telefonie, acesta nu a mai beneficiat de serviciile operatorului economic, conform termenului prevăzut în contract.
Elena Oanea a declarat că „în urma discuției purtate cu reprezentantul societății reclamate s-a constatat că SC RCS-RDS SA a preluat societățile de profil existente, reînnoind contractele cu toți abonații acestora, fără a avea posibilitatea tehnică de a livra serviciile oferite prin contract”.
Inspectorii OJPC Suceava au considerat că operatorul economic nu s-a comportat corect în relația cu consumatorul, folosind o practică comercială abuzivă, prin promovarea unui serviciu pe care știa că este în imposibilitatea de a-l furniza.
“De asemenea, operatorul avea obligația de informa în mod complet, corect și precis consumatorul asupra serviciilor oferite, astfel încât acesta să poată face o alegere rațională, în conformitate cu interesele lui”, a mai precizat Elena Oanea.
Șefa OJPC a mai ținut să îi avertizeze pe operatorii economici că „legislația permite ca după abateri repetate societățile să fie amendate cu 25 de mii de lei și cu închiderea definitivă”.



Recomandări

Sucevenii, obligați să întrețină vegetația și curățenia în spațiile din jurul locuințelor și firmelor

Decizia a fost aprobată de Consiliul Local suceava, dar nu fără discuții aprinse și opinii contra
Decizia a fost aprobată de Consiliul Local suceava, dar nu fără discuții aprinse și opinii contra

Firma care reabilitează clădirile la Salina Cacica a fost amendată de Garda de Mediu pentru depozitarea neconformă a deșeurilor

Firma care reabilitează clădirile la Salina Cacica a fost amendată de Garda de Mediu pentru depozitarea neconformă a deșeurilor
Firma care reabilitează clădirile la Salina Cacica a fost amendată de Garda de Mediu pentru depozitarea neconformă a deșeurilor