UPC – punctul de lucru din Suceava a fost amendat de către inspectorii OJPC cu 5.500 de lei, după ce la Protecția Consumatorului au fost înregistrate o serie de reclamații la adresa societății menționate.
Directorul OJPC, Elena Oanea, a declarat că „în mass-media și pliantele publicitare prezentate consumatorilor la ghișeele UPC, societatea promova pachetul 3 Play Medium care include serviciul internet medium, UPC TV Small și cont de e-mail”. Oferta respectivă era prezentată consumatorilor cu termen maxim de instalare de cinci zile lucrătoare și cu caracteristicile prezentate în pliant.
Publicitate înșelătoare
Petiționarul a fost determinat prin oferta prezentată să achiziționeze serviciul respectiv și a contractat, cu societatea UPC România SRL – punct de lucru Suceava, pachetul UPC 3 Play Medium, printr-un act adițional la contractul de furnizare de servicii.
Deși în pliant era scris termenul de cinci zile lucrătoare pentru instalarea serviciilor, petiționarul nu a beneficiat de acestea nici după opt zile, fapt pentru care a înaintat o plângere la operatorul economic, de la care nu a primit nici un răspuns.
Ulterior, consumatorul s-a adresat la OJPC Suceava. Directorul Oanea a declarat că „la momentul cercetării celor reclamate, s-a constatat că pliantul publicitar era expus la ghișeele UPC România SRL – punct de lucru Suceava. Inspectorii OJPC Suceava au solicitat accesul la rețeaua de internet a societății (cu laptop-ul petiționarului) constatându-se că acesta nu beneficiază de serviciile prevăzute în contract”.
Inspectorii OJPC Suceava au apreciat că operatorul economic nu a informat complet consumatorul și a folosit în promovarea serviciilor către acesta publicitate înșelătoare. Reclamația petiționarului s-a dovedit a fi întemeiată, iar operatorul economic a fost sancționat cu două amenzi contravenționale, în cuantum total de 5.500 de lei.
Abaterile repetate duc la închiderea definitivă
Inspectorii OJPC au mai aplicat o amendă de 6.000 de lei și societății RDS Suceava, care, deși a încheiat cu un consumator un contract pentru furnizare de servicii de internet și telefonie, acesta nu a mai beneficiat de serviciile operatorului economic, conform termenului prevăzut în contract.
Elena Oanea a declarat că „în urma discuției purtate cu reprezentantul societății reclamate s-a constatat că SC RCS-RDS SA a preluat societățile de profil existente, reînnoind contractele cu toți abonații acestora, fără a avea posibilitatea tehnică de a livra serviciile oferite prin contract”.
Inspectorii OJPC Suceava au considerat că operatorul economic nu s-a comportat corect în relația cu consumatorul, folosind o practică comercială abuzivă, prin promovarea unui serviciu pe care știa că este în imposibilitatea de a-l furniza.
“De asemenea, operatorul avea obligația de informa în mod complet, corect și precis consumatorul asupra serviciilor oferite, astfel încât acesta să poată face o alegere rațională, în conformitate cu interesele lui”, a mai precizat Elena Oanea.
Șefa OJPC a mai ținut să îi avertizeze pe operatorii economici că „legislația permite ca după abateri repetate societățile să fie amendate cu 25 de mii de lei și cu închiderea definitivă”.