Potrivit celui mai recent raport realizat de UNICEF, România ar trebui să ia în considerare suspendarea evaluării de la clasa a VIII-a și revizuirea parcursurilor școlare. Ministerul Educației încă nu poate spune dacă este sau nu eficientă renunțarea la această testare, scrie Mediafax.”Având în vedere consecințele negative ale actualelor examinări naționale asupra învățăturii, motivației și evoluției elevilor, este importantă creșterea calității lor. Ca o primă prioritate, România ar trebui să îmbunătățească calitate și imparțialitatea evaluării naționale pentru clasa a VIII-a, ținând cont de miza importantă a acestei pentru studiile viitoare ale elvilor. Pe viitor, România ar trebui să revizuiască parcursurile școlare și certificarea de la nivelul învățământului secundar, luând în considerare inclusiv posibilitatea suspendării evaluării naționale pentru clasa a VIII-a”, se arată în raportul „Evaluările și examinările în sistemul de educație din România”, realizat de Fondul Internațional pentru Urgențe ale Copiilor al Națiunilor Unite (UNICEF).





