Un tânăr în vârstă de 19 ani din Deva, județul Hunedoara, a construit un motor cu reacție pe care l-a montat pe o bicicletă, el afirmând că unele dintre piesele motorului au fost fabricate în SUA, iar altele chiar de el în atelierul său, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Raul Oaida, un tânăr în vârstă de 19 ani, este primul român care a construit un motor cu reacție de la Henri Coandă încoace.
„La motor am lucrat timp de trei ani și a costat 5.000 de euro, o mare parte din bani primiți din sponsorizări de la străini cunoscuți pe net cărora le-am povestit ce vreau să fac sau de la Asociația Română de Cosmonautică și Aeronautică. O parte din componentele motorului cu reacție au fost fabricate în SUA, după schițele mele, altele le-am făcut eu chiar aici, în atelierul meu din Deva. Controlul bicicletei se face cu maneta de gaze, iar semnalele date de aceasta sunt preluate de un computer de bord de dimensiunile unei cutii de chibrituri care echivalează cu un sistem folosit la avioanele de vânătoare. Rezervorul este montat sub bara de protecție a bicicletei, are o capacitate de cinci litri și este alimentat cu un amestec similar cu kerosenul”, povestește Raul Oaida.
În loc de kerosen, pe care nu ar avea de unde să-l ia, motorul cu reacție funcționează cu amestec de motorină, benzină și ulei sintetic.
Tânărul spune că la turație maximă, adică 93.000 de ture pe minut, bicicleta lui consumă un litru de combustibil pe minut.
„Gazele la ieșirea din ajutaj au 1.800 de kilometri la oră, viteza supersonică, vârful turbinei ajunge la 93.000 de turații pe minut, turația maximă pentru acest motor care are numai câteva kilograme”, afirmă Raul Oaida.
Tânărul a ieșit de mai multe ori cu bicicleta pe străzi necirculate pentru a testa invenția. Puținii trecători au întors capul pentru a-l urmări.
Raul Oaida se consideră un adolescent ca oricare altul. El a terminat liceul, însă nu s-a înscris la facultate. Tânărul își petrece 12 ore pe zi în atelierul construit chiar de el și speră că următorul proiect va revoluționa lumea și îi va aduce celebritate și bani.
Povestea tânărului inventator a fost prezentată de publicația britanică Daily Mail, care îl compară cu Henri Coandă.