Avertisment

Un sucevean dă primăria în judecată pentru că îi refuză eliberarea unui certificat fiscal



Constantin Niga
Constantin Niga

Un sucevean intenționează să acționeze în judecată Primăria Suceava pentru refuzul de a-i elibera un certificat fiscal pentru firma sa, pe motiv că administratorul firmei are amenzi de circulație neplătite. Constantin Niga este administratorul unei firme de transport, Micotrans SRL Suceava. El ne-a spus că de curând a vândut o remorcă unui cetățean din alt județ și pentru ca acesta să o poată înmatricula, are nevoie de un certificat fiscal pentru bunul cumpărat.
”Am mers la Primăria Suceava și am făcut cerere, în data de 18 februarie a.c., pentru eliberarea acestui certificat. Menționez că impozitul este plătit la zi, inclusiv pe primele două luni ale anului. De la ghișeu mi s-a spus că nu mi se eliberează certificatul pe remorca înregistrată pe firmă pentru că eu, ca persoană fizică, am amenzi de circulație neplătite”, ne-a declarat Constantin Niga.
Amenzile pe care le are sunt, potrivit acestuia, de 200 de milioane de lei vechi. În fața refuzului funcționarului de la ghișeu, Niga spune că s-a adresat viceprimarului Lucian Harșovschi, care i-a comunicat că nu este de competența sa și l-a îndrumat către primarul Ion Lungu. ”Am fost în audiență la domnul primar și i-am cerut să-mi răspundă în scris că refuză să-mi elibereze certificatul fiscal. Mi-a răspuns să-l dau în judecată. Asta și intenționez să fac, dar vreau să-mi scrie negru pe alb primăria că nu-mi dă certificatul”, ne-a spus Constantin Niga.
Nici după o lună primăria nu i-a comunicat în scris lui Constantin Niga refuzul de a-i da certificatul fiscal
El a mai precizat că o parte dintre amenzile de circulație sunt din anii 1994-1996, iar pe altele le-a contestat în instanță și sunt în diverse faze de judecată. Ceea ce nu înțelege el este ce treabă au amenzile lui de circulație cu eliberarea unui certificat fiscal pentru un bun al unei firme care nu are datorii la bugetul local.
Conform art. 113 din Codul de Procedură Fiscală, certificatul de atestare fiscală se emite în termen de cel mult două zile lucrătoare de la data solicitării și poate fi utilizat de contribuabil pe toată perioada lunii în care se emite. Pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor, terenurilor și a mijloacelor de transport, contribuabilii trebuie să prezinte certificate de atestare fiscală prin care să se ateste achitarea tuturor obligațiilor fiscale de plată datorate autorității administrației publice locale în a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează, inclusiv sumele reprezentând amenzi existente în evidența organului fiscal. Dacă în acest caz contribuabilul este persoană juridică, iar firma lui Constantin Niga nu are înregistrate amenzi neplătite, este relativ greu de motivat refuzul Primăriei Suceava. Acest lucru trebuie însă constatat prin hotărâre judecătorească, de o instanță de contencios administrativ, la care Constantin Niga trebuie să conteste documentul prin care i se comunică refuzul de a i se elibera certificatul fiscal. Document pe care nu l-a primit de la primărie nici după o lună de când a înregistrat solicitarea.



Recomandări