Idei de succes

Un sucevean a vândut cu peste 500.000 de euro o platformă care ajută firmele să fie mai vizibile pe Google



Răzvan Gîrmacea - un tânăr sucevean cu multe idei de succes
Răzvan Gîrmacea - un tânăr sucevean cu multe idei de succes

Un sucevean în vârstă de 35 de ani, Răzvan Gîrmacea, fondatorul platformei Monitor Backlinks (www.monitorbacklinks.com), un instrument care ajută companiile să monitorizeze site-urile care pun linkuri către site-ul lor sau al competiției, a vândut recent business-ul înființat în 2012 unei companii din Hong Kong, într-o tranzacție cu o valoare de peste 500.000 de euro, conform celor de la Ziarul Financiar.
La scurt timp după ce Monitor Backlinks a fost vândut către compania Enux din Hong Kong, Răzvan Gîrmacea a început deja un alt business, numit Competitive Business.
„Am început discuțiile acum trei luni, au fost mai mulți cumpărători interesați. M-am plictisit de Monitor Backlinks, era tot procesul automatizat, de un an nu mai aveam ce face cu el. Voiam ceva nou. Mergea bine, creștea, era profitabil, fără să necesite muncă. Ca orice în IT, ar fi picat dacă îl abandonam, așa că l-am vândut”, a spus Răzvan Gîrmacea pentru start-up.ro.
Monitor Backlinks a fost înființat în 2012, fiind dezvoltat inițial fără finanțare exterioară, pentru ca în 2013 să primească 50.000 de euro investiție de la SOS Ventures. Investiția de 50.000 de euro a venit pentru 10% din companie.
Interesant este că Monitor Backlinks a fost dezvoltat cu ajutorul unei echipe, toți lucrând la distanță – Răzvan era în Iași, doi colegi la București, un coleg în Rusia, alții în Bulgaria, Ucraina, Filipine sau Indonezia.
„Am intrat în antreprenoriat în 2011, când mi-am făcut un magazin online de jucării pe care l-am vândut după doi ani, după ce anterior lucrasem la peste 350 de site-uri. Voiam foarte mult să intru pe piața globală cu un produs la care să pot lucra în permanență, să îl îmbunătățesc. Așa am lansat Monitor Backlinks, un instrument care te anunță când cineva pune un link către site-ul tău sau al competiției și îți spune cât de important este acel link pentru a-ți îmbunătăți poziția în Google. Undeva la 80% din importanța pe care o acordă Google pentru ca un site să fie pe prima pagină la căutare este dată de aceste hyperlinkuri în cazul piețelor competitive”, a spus Răzvan Gîrmacea, pentru Ziarul Financiar. Atunci când a lansat acest instrument, erau deja în piață cam trei competitori, dar care vindeau abonamentele foarte scump.
„Am încercat să targetăm oamenii de business și marketerii din firmele mici și mijlocii. La început, abonamentul lunar avea un preț cuprins între 5 și 10 dolari, planul era să am 100 sau 200 de clienți și astfel să scot 1.000 – 2.000 de dolari pe lună ca să fiu mulțumit și să nu trebuiască să mai lucrez pentru nimeni. Acum, prețul abonamentului minim este de 25 de dolari pe lună, pentru că am crescut treptat prețurile”, a menționat tânărul antreprenor.
Monitor Backlinks a fost al 35-lea proiect personal, înainte având edukid.ro, pe care l-a vândut înainte de a se apuca de Monitor Backlinks.
„Faptul că rămân fără job și fără venituri e un alt motivator foarte bun să trag tare la noul startup”, spune Răzvan Gîrmacea, care a demarat deja un nou proiect, Competitive Business – o platformă prin care afacerile pot monitoriza activitățile concurenților, de la schimbările pe care le fac pe site, email-uri, postări de pe social media sau pe anumite cuvinte cheie specifice.
De asemenea, Răzvan mai are și un alt startup, Cross Promo, lansat luna trecută, pentru care are deja primii clienți. Cei care au conturi pe respectiva platformă se pot promova automat cu campanii care ajung la userii altei companii, în baza unui abonament.
Absolvent al Liceului „Ștefan cel Mare” Suceava și al Facultății de Calculatoare din cadrul Universității „Ștefan cel Mare” Suceava, Răzvan Gîrmacea și-a aprofundat studiile cu un masterat în sisteme informatice de afaceri la Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iași, oraș în care locuiește în prezent.


Răzvan Gîrmacea - un tânăr sucevean cu multe idei de succes
Răzvan Gîrmacea - un tânăr sucevean cu multe idei de succes
Răzvan Gîrmacea - un tânăr sucevean cu multe idei de succes
Răzvan Gîrmacea - un tânăr sucevean cu multe idei de succes


Recomandări

CCI Suceava a recompensat cele mai performante companii sucevene în cadrul „Galei Excelenței în Afaceri – Topul firmelor”

CCI Suceava a recompensat cele mai performante companii sucevene în cadrul „Galei Excelenței în Afaceri – Topul firmelor”
CCI Suceava a recompensat cele mai performante companii sucevene în cadrul „Galei Excelenței în Afaceri – Topul firmelor”