Caz halucinant la Gura Humorului, unde locuința unei familii a fost deconectată timp de nouă luni de la rețeaua de alimentare cu gaz metan după o eroare internă a celor de la E.ON, care i-au umblat prin conturi în mod ilegal. Firma care furnizează serviciul respectiv nu și-a recunoscut greșeala și l-a reconectat pe Cornel Vieru, acum director al Spitalului Orășenesc Gura Humorului, abia după ce consumatorul a câștigat procesul în instanță.
Culmea nesimțirii, în urmă cu câteva săptămâni, Cornel Vieru a primit din partea E.ON Gaz o penalitate în valoare de 65 de lei pe motiv că anul trecut a avut un consum mai mic decât cel estimat, asta în condițiile în care timp de patru luni a fost deconectat.
ANRE le-a dat dreptate celor de la E.ON
Calvarul pentru familia Vieru a început în luna septembrie a anului 2013. La începutul acelei luni, locuința din Gura Humorului a fost deconectată de la rețeaua de alimentare cu gaz metan pe motiv că are o restanță neachitată, mai veche de 45 de zile, în valoare de 261,87 de lei.
„Am prezentat toate facturile pe care le achitasem, din care am făcut dovada că sunt la zi cu toate plățile. Cu toate acestea, nimeni nu m-a ascultat, ba mai mult, la ghișeul de la Suceava angajata cu care am vorbit aproape că m-a luat la bătaie. Și așa m-am trezit fără gaz metan, tocmai când se apropia sezonul rece”, a arătat Cornel Vieru.
Pentru că a fost corect în relația cu cei de la E.ON, humoreanul a înaintat o plângere în instanță, iar în paralel a depus și plângeri la Agenția Națională de Reglementare a Energiei, dar și la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Suceava.
Cei de la ANRE i-au comunicat că trebuie să plătească suma de 261,87 de lei, în timp ce Protecția Consumatorilor i-a transmis că nu poate face nimic de vreme ce există o plângere în instanță.
Concluzia judecătorilor: „Sistarea furnizării de gaze naturale s-a făcut cu încălcarea dispozițiilor legale”
Chiar dacă fusese deconectat, Cornel Vieru a purtat o corespondență intensă cu reprezentanții E.ON, în care le-a explicat exact cum stau lucrurile. A fost o muncă în zadar, și asta pentru că cei de la E.ON s-au dovedit inflexibili.
Toate speranțele se legau de soluționarea corectă a plângerii de către judecători. În primă fază, la Judecătoria Gura Humorului, a fost dispusă și o expertiză contabilă, iar rezultatele au dovedit că reclamantul avea dreptate în proporție de 100%, iar totul a fost un abuz din partea celor de la E.ON.
Mai exact, s-a stabilit, lucruri admise atât la Judecătoria Rădăuți, cât și în apel, la Tribunalul Suceava, că din conturile lui Cornel Vieru s-a luat suma de 261,87 de lei, bani care au fost virați în contul altei persoane. Totul s-a făcut fără știința și semnătura consumatorului, care ulterior s-a trezit că trebuie să acopere această gaură, opera unor bezmetici de la E.ON.
„Sistarea furnizării de gaze naturale, pentru neplata sumei de 261,87 lei, s-a făcut cu încălcarea dispozițiilor legale. (…) Transferul acestei sume de bani în contul altui client, la data de 24.07.2013, s-a făcut fără întocmirea vreunui document justificativ, semnat de reclamant, ci în baza unui document întocmit de E.ON, fără a se ține cont de prevederile articolului 4 din regulamentul nr. 704 din 22.12.1993 de aplicare a Legii Contabilități Nr. 82/1991 cu completările și modificările ulterioare”, se arată în decizia judecătorilor din Gura Humorului, rămasă definitivă și irevocabilă la Tribunalul Suceava.
Tupeiștii de la E.ON au continuat procesul chiar dacă greșeala lor fusese evidentă
În decizia instanțelor de judecată mai sunt menționate și alte abuzuri ale celor de la E.ON. Astfel, se arată că în preavizul trimis lui Cornel Vieru în vederea deconectării nu este precizat numărul facturii restante și nici nu s-a întocmit o nouă factură pentru plata sumei de 261,87 de lei.
Pentru toate aceste aspecte, Judecătoria Gura Humorului i-a dat câștig de cauză lui Cornel Vieru, și, în plus, i-a obligat pe cei de la E.ON să-l reconecteze și să-i plătească cheltuieli de judecată în valoare de 1.121 de lei. Chiar dacă se știau cu musca pe căciulă, reprezentanții E.ON au jucat în continuare la intimidare.
Decizia Judecătoriei Gura Humorului nu a fost pusă în practică imediat după comunicare, în decembrie 2013, ci a fost nevoie de alte câteva luni de așteptare. Mai exact, după ce Tribunalul Suceava a respins apelul celor de la E.ON și astfel soluția de la Gura Humorului a rămas definitivă și irevocabilă.
Din momentul deconectării și până când locuința lui Cornel Vieru a fost rebranșată la rețeaua de alimentare cu gaze naturale au trecut nouă luni, adică o toamnă, o iarnă și o parte din primăvară.
Cornel Vieru: „Nu au avut măcar bunul-simț de a-și cere scuze”
Consumatorul care a avut de luptat cu indiferența și nesimțirea unui întreg sistem consideră că tot ceea ce s-a întâmplat este un abuz și o încălcare grosolană a legii.
„Știau că au greșit, toate actele demonstrau acest lucru, singurii care o țineau una și bună erau cei de la E.ON. După toată suferința pe care mi-au produs-o, nu au avut măcar bunul-simț de a-și cere scuze”, a comentat supărat Corel Vieru.
Pentru a nu îngheța în propria locuință, humoreanul a fost nevoit să-și cumpere un termo-șemineu pe care l-a racordat la caloriferele din casă. Și-a cumpărat și lemne și astfel a reușit să treacă peste iarna din 2013-2014.
Toată distracția l-a costat peste 4.000 de lei, bani pe care se gândește să-i ceară drept despăgubiri de la E.ON, firmă de la care va solicita și despăgubiri morale pentru disconfortul creat.
De la E.ON, doar o liniște apăsătoare
Am încercat să aflăm și un punct de vedere al celor de la E.ON vizavi de această situație jenantă în care a fost pus unul dintre consumatori. Reprezentanții companiei care furnizează servicii de gaze naturale au tăcut apăsat, tăcere care spune foarte multe despre modul în care o firmă de asemenea talie știe să-și aprecieze clienții.
Penalizat că nu a consumat suficient gaz metan
Și pentru ca tragi-comicul să fie dus până la capăt, recent, reprezentanții E.ON i-au transmis lui Cornel Vieru o factură de regularizare, prin care era înștiințat că a fost penalizat cu 65 de lei pentru că în 2013 a consumat mai puțin gaz metan decât cantitatea estimată.
„Absurdul e la el acasă la E.ON. Ei mă deconectează, pierd procesul pentru că au făcut măgării în conturile mele, iar apoi îmi reproșează și mă penalizează că nu am consumat suficient gaz. Oare cum puteam consuma cota pe care am estimat-o de vreme ce tot ei m-au debranșat?”, s-a întrebat Cornel Vieru.
Humoreanul a plătit cei 65 de lei, și asta pentru a nu fi deconectat din nou. În paralel, a deschis o nouă acțiune în instanță, iar acum intenționează să ceară și despăgubiri serioase pentru abuzurile celor de la E.ON.
Opriți abuzurile!
Un sucevean a fost deconectat timp de nouă luni de la rețeaua de gaz metan de bezmeticii de la E.ON, după o eroare internă
