Doar întâmplare?

Un sector de drum pe care s-a murit mult, fără accidente de la aplicarea stratului de uzură solicitat de câțiva ani



Stratul suplimentar pus în debutul acestei veri pe DN 17, la Poiana Stampei
Stratul suplimentar pus în debutul acestei veri pe DN 17, la Poiana Stampei

O analiză interesantă a polițiștilor dorneni arată că porțiunea DN 17 de la Poiana Stampei până la limita cu Bistrița-Năsăud, una pe care au avut loc în ultimii ani foarte multe accidente mortale, a fost ocolită total în 2018 de accidente grave. În urmă cu câteva luni de zile, în debutul verii, pe acest sector de drum a fost turnat un strat de suplimentar de asfalt, de uzură, așa cum poliția rutieră a solicitat încă din anul 2013. Respectivul strat de asfalt a fost solicitat insistent tocmai pentru că s-a observat de-a lungul timpului că în condiții de carosabil ud, des întâlnit într-o zonă montană înaltă, aderența de pe carosabil scade. Viteza neadaptată la un astfel de carosabil ud a dus la mai multe accidente.
Subcomisarul Niculiță Vasile Amor, împuternicit șef al Poliției municipiului Vatra Dornei, a precizat că anul trecut, pe sectorul de la intrarea în județ dinspre Bistrița și până la Poiana Stampei au avut loc opt accidente rutiere, soldate cu trei morți, trei răniți grav și trei răniți ușor. Și în anii anteriori a avut loc cel puțin câte un accident mortal, cu un alt vârf în 2014, când au avut loc șapte accidente grave, soldate cu trei morți și șase răniți grav.
În anul 2018, până acum, pe același sector de drum nu a avut loc nici un accident rutier grav.
Sigur că nimeni nu poate veni cu certitudini legate de influența stratului suplimentar asupra numărului de accidente, însă totuși aceste date pun ceva semne de întrebare și aduc argumente în plus celor care au solicitat acest strat suplimentar.
Acest sector de drum este unul de tranzit, cu mulți șoferi din alte zone ale țării, astfel că succesiunile de curbe periculoase pot pune mari probleme, cu atât mai mult în caz de vreme rea și carosabil ud.
Covor asfaltic nou pe 33 de kilometri
Lucrări majore care au presupus turnare de covor asfaltic nou s-au realizat în acest an pe porțiunea Mestecăniș – Valea Putnei și la Poiana Stampei, în zona de ieșire din județ, în total fiind vorba de 33 de kilometri de șosea.
Lucrările au fost executate de firmele cu care are încheiate contracte Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași. Cele două zone nu au fost alese întâmplător.
Polițiștii rutieri de la Vatra Dornei au sesizat încă din 2013 că o parte dintre accidentele care au avut loc pe Mestecăniș și la limita dintre județul Suceava și Bistrița-Năsăud ar putea fi favorizate și de aderența scăzută de pe carosabil. Problemele se făceau resimțite mai ales pe timp de ploaie, când șoferi care nu adaptau viteza la condițiile de drum își scăpau mașinile de sub control.
Compania de Administrare a Infrastructurii Rutiere a comandat și efectuat inclusiv o expertiză cu privire la gradul de rugozitate al șoselei. Concluzia a fost că șoseaua nu are o aderență sub limita prevăzută de normele tehnice, însă toată lumea a fost de acord că un strat suplimentar de asfalt poate fi o măsură de siguranță în plus pentru participanții la trafic.
La Poiana Stampei există de câțiva ani și o machetă care imită o mașină cu radar, care și-a dovedit și ea eficiența.
Polițiștii de la Vatra Dornei acționează din acest an în trafic cu două autospeciale cu radar și un radar pistol, față de doar un singur radar cât aveau în anii precedenți.



Recomandări

Cumplitul accident de pe E 85 a fost provocat de pătrunderea pe contrasens a autotrenului. O femeie a murit iar fiicele sale sunt în stare gravă

O femeie moartă, trei tinere cu leziuni grave, după un impact devastator între un autoturism și un autotren
O femeie moartă, trei tinere cu leziuni grave, după un impact devastator între un autoturism și un autotren

Un tânăr de 21 de ani, care nu a adaptat viteza la carosabilul ud, autorul accidentului în care a fost implicat și un autobuz al TPL Suceava

Un tânăr de 21 de ani, care nu a adaptat viteza la carosabilul ud, autorul accidentului în care a fost implicat și un autobuz al TPL Suceava
Un tânăr de 21 de ani, care nu a adaptat viteza la carosabilul ud, autorul accidentului în care a fost implicat și un autobuz al TPL Suceava