Un răspuns pentru cineva care crede că nu există Dumnezeu



Un răspuns pentru cineva care crede că nu există Dumnezeu
Un răspuns pentru cineva care crede că nu există Dumnezeu

Un prieten al dvs. vă spune mereu: „Nu există Dumnezeu!”. Pe dvs. vă chinuie acest lucru ca o bătaie cu cnutul (n.r. ‒ bici făcut dintr-o curea de piele sau dintr-o funie, uneori cu multe sfârcuri prevăzute cu alice de plumb în vârf). Vă luptați pentru sufletul dvs. și pentru viața dvs. Ați priceput bine: dacă nu există Dumnezeul Cel viu și atotputernic, mai tare ca moartea, atunci moartea e singurul dumnezeu atotputernic. Atunci toate făpturile vii din lume sunt jucării în ghearele morții atotputernice, ca un șoricel în ghearele unei pisici flămânde.
Odată, tulburat, i-ați zis sărmanului dvs. prieten: „Dumnezeu există, tu nu exiști!”. Și n-ați greșit ‒ fiindcă cei ce se despart de Veșnicul Dătător de viață în această lume vor fi despărțiți de El și în cealaltă: și astfel, nu vor ști nici aici, nici dincolo de Mărețul Făcător al tuturor făpturilor. Iar a fi despărțit de El este mai rău decât a nu exista.
În locul dvs., i-aș mai spune și următoarele: Greșești, prietene, când spui că nu există Dumnezeu. Mai corect ar fi dacă ai spune: „Nu-L am pe Dumnezeu”fiindcă vezi și singur că ceilalți oameni din jurul tău Îl simt pe Dumnezeu, drept care și spun: „Există Dumnezeu”. Așadar, treaba nu e că nu există Dumnezeu, ci că tu nu Îl ai.
Greșești ca un bolnav care ar spune: „Nu există sănătate pe lume”. El poate spune, fără a minți, doar: „Eu nu am sănătate”, iar spunând: „Nu există sănătate pe lume îndeobște”, minte.
Greșești ca un orb care ar spune: „Nu există lumină pe lume”. Există lumină, lumea toată e plină de lumină ‒ însă el, sărmanul orb, nu are lumină. Dacă ar fi să vorbească drept, ar putea spune doar: „Eu nu am lumină”.
Greșești ca un cerșetor care ar grăi: „Nu există aur pe lume”. Există aur; există și pe pământ și sub pământ. Cine spune că nu există aur nu spune adevărul. Ar spune adevărul dacă ar zice: „Eu nu am aur”.
Greșești ca un răufăcător care ar grăi: „Nu există bunătate în lume”. În el nu este bunătate, în lume este. Ca atare, nu ar greși numai dacă ar spune: „Eu nu am bunătate”.
Așa și tu, vecine, greșești când spui că nu există Dumnezeu ‒ căci dacă tu nu ai ceva, asta nu înseamnă că nu are nimeni sau că îndeobște nu există. Sau cine te-a împuternicit, spune-mi, ca să vorbești în numele întregii lumi? Cine ți-a dat dreptul să pui boala ta pe seama tuturor și să arunci neputința ta asupra tuturor?
Iar de vei recunoaște și vei spune: „Nu-L am pe Dumnezeu”, atunci vei spune adevărul și vei rosti o mărturisire ‒ fiindcă au fost și sunt oameni excepționali, dar care într-adevăr nu-L au pe Dumnezeu. Dumnezeu, însă, îi are pe ei ‒ îi are până la ultima lor suflare. Dacă și cu ultima suflare vor declara că nu Îl au pe Dumnezeu, atunci nici Dumnezeu nu-i mai are pe ei. Și îi scrie la cheltuieli. Drept aceea te rog, prietene, pentru sufletul tău, pentru viața și Împărăția cea Veșnică, pentru lacrimile și rănile lui Hristos: te rog, prefă mărturisirea ta de îndărătnicie în mărturisire de pocăință. Iar ceea ce trebuie să faci după aceea îți va spune Biserica ‒ întreabă! Pace ție și binecuvântare de la Domnul!
(Episcop Nicolae Velimirovici, Răspunsuri la întrebări ale lumii de astăzi, volumul I, Editura Sophia, București, 2002, pp. 258-259, Doxologia.ro)



Recomandări