Cinci proiecte ale unor echipe din România, Belgia, Italia, Lituania și Norvegia, care promovează predarea și învățarea limbilor străine, au fost premiate, joi, în cadrul primei ediții a Premiilor Etichetei Lingvistice Europene, potrivit unui comunicat al Comisiei Europene.
Premiile au fost decernate reprezentanților proiectelor câștigătoare de către Androulla Vassiliou, comisar european pentru educație, cultură, multilingvism și tineret, în cadrul conferinței intitulate „Multilingvismul în Europa”, desfășurată la Limassol, în Cipru. Acesta este unul dintre cele aproape 500 de evenimente organizate în Europa pentru a marca Ziua Europeană a Limbilor (26 septembrie).
Cele 32 de țări participante la Programul de învățare pe tot parcursul vieții al Uniunii Europene – 27 de state membre, 4 țări din Spațiul Economic European (SEE)/ Asociația Europeană a Liberului Schimb (AELS) și Turcia – au fost invitate să nominalizeze pentru aceste premii cele mai bune proiecte naționale de învățare a limbilor străine.
Un juriu format din specialiști și prezidat de Miguel Angel Martinez, vicepreședinte al Parlamentului European, a ales apoi cele mai bune cinci proiecte, criteriile urmărite fiind dimensiunea europeană și impactul la nivelul îmbunătățirii competențelor lingvistice ale grupului-țintă.
„Doresc să-i felicit călduros pe câștigători, dar și pe autorii tuturor proiectelor excelente care au fost nominalizate. Juriul a avut o sarcină dificilă, deoarece calitatea proiectelor depuse a fost foarte ridicată. Eticheta Lingvistică Europeană scoate la iveală numeroase inițiative minunate, care le oferă tuturor, indiferent de vârstă, ocazia de a învăța limbi străine și de a intra în contact cu diferite culturi. În ultimii zece ani, acestei inițiative i s-au alăturat peste 1.500 de proiecte, semn că Eticheta Lingvistică Europeană a contribuit în mare măsură la dezvoltarea multilingvismului”, a declarat Androulla Vassiliou, comisar european pentru educație, cultură, multilingvism și tineret.
România s-a numărat printre câștigători datorită proiectului „EuroIntegrELP”, care acoperă 14 limbi europene și implică aproape toate sectoarele de învățământ. Grupul său țintă este vast, incluzând elevi, profesori, angajați și șomeri, se spune în comunicat.
Cursurile de limbi „EuroCatering”, dedicate stagiarilor, studenților și angajaților din domeniul hotelier și al serviciilor de catering, au plasat și Belgia printre câștigători. Acest proiect își propune să îi ajute pe belgienii din comunitățile franceză și flamandă să-și dezvolte competențele orale în șapte limbi europene – engleză, franceză, spaniolă, olandeză, norvegiană, slovacă și galiciană. Proiectul corelează competențele lingvistice și nevoile profesionale și este sprijinit de programul pentru educație și formare profesională Leonardo Da Vinci al Comisiei. Obiectivul său este ca, anul acesta, proiectul să fie extins și la alte limbi din Europa.
„CMC_E Comunicarea în contexte multilingve și întreprinderile” a fost proiectul câștigător al Italiei. Acoperind șase limbi europene – engleza, spaniola, italiana, polona, portugheza și slovaca-, proiectul are ca scop dezvoltarea unor competențe lingvistice înalte în context profesional. Proiectul a avut un impact extins în Europa, datorită cooperării dintre universitățile și întreprinderile europene.