Fălticeni

Un program Comenius a reunit la Colegiul Agricol parteneri din Italia și Turcia



Italieni, turci și români s-au reunit zilele acestea la Fălticeni, la Colegiul Agricol, pentru a lua parte la una dintre etapele proiectului Comenius 1 intitulat sugestiv “Vestigii ale trecutului”. Inițiat de Istituti Superiori Di Istruzione Secondaria din Boiano, Italia, proiectul amintit a cooptat ca parteneri încă trei instituții școlare din Europa (două din Istambul – Ozel Yeni Dunya Koleji și Feyeziye Mektepleri Vakfi Ozel Azazaga Isik Lisesi) și respectiv Colegiul Agricol din Fălticeni. Scopul principal al acestui proiect este reprezentat de studierea istoriei acestor locuri urmată de realizarea unor materiale documentare care să ateste schimbările petrecute de-a lungul timpului.
În discursul său de deschidere a activităților din aceste zile de la Colegiul Agricol, directorul Mihai Vitcu preciza: “Nu se putea alege o temă mai frumoasă având în vedere partenerii noștri, italieni și turci. Elevii au prilejul să afle ce a însemnat prezența romană pe teritoriul dac, prezența otomană în Țările Române, dar și lupta pentru viitorul națiunii române”. Deosebit de încântați de activitățile organizate la Fălticeni (discuții, vizite la obiective istorice din județ, întâlniri), membrii delegației italiene (trei profesori și o elevă) au afirmat, aproape la unison, că aceste momente reprezintă dovada vie a calității actului didactic din România, a ospitalității și sensibilității românilor. “Este tocmai motivul pentru care noi vom deveni ambasadorii dvs. în Italia și vom face cunoscute aceste lucruri atât comunității din Boiano, cît și guvernanților”, a afirmat prof. Giancarlo Marra.
Conducătoarea delegației din Turcia, prof. Heather Erguvanli, a apreciat că România a parcurs pași importanți în anii ce au trecut de la revoluție, iar acest lucru se observă atât în plan economic, cât mai ales social. Ea a mai spus că: “Cea mai importantă parte a acestui proiect este că tinerii au ocazia să se întâlnească și să compare viața lor cu a altora, să reușească să vorbească și altora despre problemele și bucuriile lor. Elevi și profesori au putut compara diverse sisteme educaționale, ceea ce este extrem de benefic”.