Un pas mic spre o Europă mare



Luni, la orele prînzului, Aula Colegiului Național „Ștefan cel Mare” a fost din nou plină – ochi. De această dată, prilejul l-a constituit sărbătoarea Zilei limbilor Europei, eveniment cu atît mai important cu cît aceasta a coincis cu prima zi în care parlamentarii români au „debutat” la Bruxelles în calitate de euro-observatori. Nu știu cîte limbi vorbesc oficialii noștri din Parlamentul Europei, dar elevii claselor de filosofie de la „Ștefan” au participat, în deschiderea evenimentului, la un concurs cu întrebări în engleză, franceză, germană și… polonă (da, da!, sînt trei elevi care învață și această limbă, cu profesoara Elzbieta Wieruszeuwska, la Dom Polski) referitoare la țările în care se vorbesc aceste limbi. Cîștigătorii competiției organizate pe ani de studiu au fost elevii dintr-a X-a, urmați de clasele a XI-a și a IX-a. A urmat prezentarea unor proiecte despre țări europene, punctate cu un recital la pian din creația lui Chopin și cu o audiție din piesele lui Eros Ramazotti. Dar cel mai gustat (și… degustat!) a fost momentul final: acela al degustării unor produse culinare specifice, provenind din întreaga Europă, de la salata rusească (cea care a și obținut, de altfel, premiul I) pînă la Lebkuchen-ul nemțesc (adică un delicios cozonac) sau serenik-ul polonez ori franțuzeasca crème brûlé. „Vinovați” deopotrivă de întregul eveniment au fost profesorii (mai ales profesoarele!) Catedrei de limbi străine (sub comanda șefei de catedră, Elia Bucaciuc) și elevii claselor a IX-a, a X-a și a XI-a. Cu toții, încă de pe acum, cetățeni cu drepturi depline ai viitoarei Europe comune. Sau ai viitoarei „comune” Europa! (Doru POPOVICI)
– Ziua Europeană a Limbilor în Școala nr. 10
Și elevii și profesorii de limbi moderne din Școala Nr.10, Suceava, au sărbătorit luni, pentru a doua oară, ZIUA EUROPEANĂ A LIMBILOR. S-a discutat despre semnificația acestei zile, instituite de Consiliul Europei în 2001, pentru a atrage atenția asupra importanței tuturor limbilor vorbite în Europa și pentru a încuraja învățarea de noi limbi de-a lungul întregii vieți. Apoi, elevii au prezentat momente vesele, au dansat, au cântat, au recitat și au citit creații proprii, atât în limbile moderne studiate în școală (engleză, franceză, germană), cât și în limba română și în limba ucraineană.