– Prefectura a inaugurat în prima zi a lui „mărțișor” noul birou de relații cu publicul, menit să îmbunătățească activitatea de soluționare a petițiilor
Prefectura a inaugurat ieri noul birou de relații cu publicul, menit să îmbunătățească una din cele mai importante activități ale instituției, soluționarea petițiilor și acordarea de audiențe.
Situat la parterul instituției, spațiul special amenajat dispune de două încăperi, sală de așteptare și biroul de audiențe propriu-zis, încăperi complet transparente, cu uși și geamuri din sticlă, astfel încât totul să fie la vedere pentru a elimina suspiciunile.
„În dorința de a rezolva problemele de audiențe, am amenajat acest spațiu, care este, și la propriu și la figurat, transparent, pentru că am dorit ca audiențele să fie într-un fel transparente. Am urmărit ca cei care vin la audiențe să aibă condiții cât de cât civilizate și apoi să vadă și ce se întâmplă, pentru că, de obicei, audiențele se dau în spatele unor uși închise, nimeni nu știe ce se întâmplă acolo și se creează disconfort extrem de mare pentru cei care stau și așteaptă. Pe de altă parte, oamenii văd că în biroul unde se dă audiența efectivă se întâmplă ceva și fiecare stă liniștit”, a explicat prefectul Orest Onofrei.
El a spus că se va recurge și la audiențe colective în cazul în care există mai multe persoane cu probleme similare. Onofrei a precizat că, într-o lună de zile, la nivelul noului birou de relații cu publicul va fi implementat un program informatic care va permite urmărirea traseului petiției, a stadiului în care se află soluționarea ei și vizualizarea soluției dată de funcționarii instituției. Prefectul are totuși o nemulțumire pe care speră însă să o risipească în perioada următoare. Este vorba de faptul că foarte mulți suceveni nu cunosc competențele Prefecturii și, în consecință, ocupă inutil timpul de audiențe. „În acest scop dorim să facem o informare publică asupra competențelor pe care le are Instituția Prefectului, astfel încât oamenii care au probleme, chiar dacă sunt reale, să știe că, dacă nu sunt de competența Prefecturii, nu pot fi rezolvate de Prefectură. Prefectura nu rezolvă probleme de locuri de muncă, de case, de relații dintre soț și soție sau părinți și copii. Nu poate rezolva probleme care țin de competența Primăriilor, Consiliilor Locale, Consiliul Județean, instituțiile statului, Poliție, etc.. În cele mai multe cazuri noi funcționăm ca un fel de dispecerat în care adunăm petițiile și apoi le retrimitem spre rezolvare celor competenți. Ne-am bucura foarte mult dacă nu ara ajunge la noi pentru că ne ocupă prea mult timp”, a spus Onofrei.
El consideră că inaugurarea noului birou de relații cu publicul „este un mărțișor pe care noi îl dăm celor care vin în audiență”. Trebuie spus că, anual, Instituția Prefectului acordă nu mai puțin de 10.000 de audiențe.






