Simulare bacalaureat

Un elev al Colegiului Tehnic Rădăuți a fost surprins încercând să copieze cu telefonul mobil



Elevul va primi nota 1 (Sursa: glasul-hd.ro)
Elevul va primi nota 1 (Sursa: glasul-hd.ro)

Un elev de clasa a XII-a de la Colegiul Tehnic Rădăuți a fost surprins încercând să copieze cu telefonul mobil la proba de limba română a simulării examenului de bacalaureat.
Lucrarea elevului va fi notată cu nota 1, însă calificativul nu va fi trecut în catalog.
Simularea examenului de bacalaureat pentru elevii claselor a XI-a și a XII-a a început luni, 19 martie, cu testarea scrisă la limbă și literatură română. Proba a început la ora 9:00, iar elevii au avut la dispoziție trei ore pentru a rezolva cerințele propuse.
10.671 de elevi din clasele a XI-a și a XII-a au susținut testarea, iar alții 1.147 au absentat de la această probă.
„Statistica prezenței la această probă indică o participare a elevilor din învățământul de zi de 95% la clasa a XI-a și 93,5% la clasa a XII-a. O rată mare a absenteismului se înregistrează la clasele de seral și fără frecvență, unde s-au prezentat foarte puțini candidați – 2,31% prezenți la clasele a XII-a seral și fără frecvență și 2,29% prezenți la clasele a XIII-a seral și frecvență redusă. Toți elevii din învățământul special înscriși în examen au fost prezenți la prima probă de simulare”, a informat Inspectoratul Școlar Suceava.
Examenul de simulare continuă pentru elevii claselor a XI-a și a XII-a după cum urmează: limba și literatura maternă (20 martie), proba obligatorie a profilului – matematică sau istorie (21 martie) și, doar pentru elevii claselor a XII-a, proba la alegere a profilului și specializării (22 martie).
Toate probele sunt scrise. Afișarea rezultatelor va avea loc pe data de 30 martie.
Eseuri despre poezia lui Mihai Eminescu, nuvela, romanul interbelic și psihologic, la prima probă a simulării
Liceenii au primit subiecte diferențiate, în funcție de profilul urmat, însă cerințele au fost structurate asemănător, respectiv trei subiecte, notate cu câte 50, 10 și respectiv 30 de puncte, zece puncte fiind acordate din oficiu.
Elevii de clasa a XII-a, profil real,au primit la primul subiect un fragment din volumul „Dintr-un secol de viață” de Cella Delavrancea, pe baza căruia au fost formulate cinci cerințe. La partea a II-a a primului subiect, elevilor li s-a cerut să redacteze un eseu de tip argumentativ despre importanța primei impresii la începutul unei relații.
La subiectul al II-lea, partea I, elevii au avut de evidențiat relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice într-o poezie dată, aparținând lui Tudor Arghezi, iar la subiectul al treilea au avut de prezentat, în 400 de cuvinte, particularitățile unui roman interbelic studiat.
Pentru cei care sunt înscriși la profil uman, la ultimul subiect, le-a fost cerut să prezinte particularitățile de construcție a unui personaj dintr-un roman psihologic studiat.
În schimb, la clasa a XI-a, la profil real, la subiectul I, partea I, elevii au primit un text la prima vedere din „Din amintirile mele despre tata” din volumul „Amintiri despre Caragiale”, de Ecaterina Logadi, și cinci cerințe pe baza textului.
La partea a doua a primului subiect, liceenii au avut de argumentat, în 150 de cuvinte, dacă libertatea de a alege trebuie cultivată sau nu încă din copilărie.
La subiectul al II-lea a fost redat un fragment din „Sânziana și Pepelea”, de Vasile Alecsandri, elevii trebuind să prezinte rolul notațiilor autorului în fragmentul dat.
În fine, la partea a III-a, liceenii au avut de redactat un eseu în care să prezinte particularitățile unui text poetic aparținând lui Mihai Eminescu.
Liceenilor de la profilul real, la ultimul subiect, li s-a cerut să prezinte particularitățile unei nuvele studiate.
Simulările stabilesc nivelul de pregătire al elevilor
Potrivit Ministerului Educației, obiectivele acestei simulări sunt familiarizarea elevilor cu rigorile evaluărilor pe care le vor susține la finalul anului școlar, stabilirea nivelului real de pregătire atins în această etapă, precum și optimizarea pregătirii în vederea obținerii unor rezultate satisfăcătoare.
Notele obținute nu se trec în catalog. În urma analizei rezultatelor, inspectoratele școlare județene vor lua măsuri de monitorizare și control, dar și de remediere a problemelor, acolo unde acest lucru se impune.



Recomandări

Soprana Irina Baianț, la Simfonii de Toamnă: „A fost grandios! Zece mii de oameni prezenți, care au stat în ploaie și s-au bucurat de muzică”

Soprana Irina Baianț, la Simfonii de Toamnă: „A fost grandios! Zece mii de oameni prezenți, care au stat în ploaie și s-au bucurat de muzică”
Soprana Irina Baianț, la Simfonii de Toamnă: „A fost grandios! Zece mii de oameni prezenți, care au stat în ploaie și s-au bucurat de muzică”

Aproape 40 de școli și grădinițe au fost relocate, unele în pridvorul bisericii, în cămine culturale sau în clădirile unor firme