Doi tineri antreprenori au lansat, ieri, la Berlin, primul cotidian personalizat din Europa, ziar realizat în funcție de interesele cititorilor, imprimat pe hârtie și livrat la domiciliul acestora dimineața, informează AFP.
Noua publicație vizează publicul tânăr, în special studenții, și va costa 1,20 euro, în loc de 1,80 euro cât costă, în medie, un ziar obișnuit.
Într-o perioadă în care internetul reprezintă o amenințare pentru edițiile tipărite ale ziarelor, antreprenorii Wanja Oberhof, în vârstă de 23 de ani, și Hendrik Tiedemann, în vârstă de 27 de ani, au recunoscut că lansarea ziarului este un pariu riscant, însă s-au declarat convinși că studenții sunt interesați de o astfel de publicație, lucru confirmat și de un studiu de piață.
Potrivit lor, numeroși tineri sunt prea obosiți pentru a se informa prin intermediul calculatoarelor și sunt dispuși să plătească pentru un ziar pe gustul lor.
Fiecare cititor va putea să își completeze ziarul cu informații naționale, internaționale, locale sau practice, cu jocuri, extrase de pe bloguri sau din rețele de socializare, evoluții bursiere sau date meteo.
Pe site-ul ziarului, www.niiu.de, cititorii selecționează rubricile sau pasajele scrise de circa 500 de parteneri, inclusiv New York Times, Herald Tribune, Handelsblatt, Tagesspiegel, Frankfurter Rundschau și Bild, precum și informații specializate.
Advertiserii vor fi și ei prezenți, „deoarece vor putea face reclamă extrem de targetată și vor putea ajunge la anumite segmente de clienți”, spune Oberhof, care speră că publicația va avea 5.000 de cititori la Berlin în următoarele șase luni. În plus, el speră că modelul va fi adoptat pe scară largă în Germania.
Clienții ziarului se pot înregistra pe site începând din 13 octombrie, însă livrările vor începe abia pe 16 noiembrie.