Un consorțiu românesc și două firme străine vor moderniza DN 18 pentru 660 milioane lei



Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a atribuit trei contracte unor firme românești și străine pentru modernizarea DN 18 Baia Mare-Sighetul Marmației-Iacobeni (peste 200 kilometri), cu o valoare totală de 658,9 milioane lei (aproximativ 156,13 milioane euro).
Primul contract se referă la modernizarea tronsonului dintre Baia Mare și Sighetul Marmației și a fost atribuit companiei elene Aktor pentru suma de 182,4 milioane lei, fără TVA. Lungimea tronsonului este de 61 kilometri.
Al doilea contract, care continuă modernizarea drumului de la Sighetul Marmației la Moisei (69 km), a fost atribuit consorțiului românesc Spedition UMB-Tehnostrade (firme controlate de omul de afaceri Dorin Umbrărescu) pentru 136,44 milioane lei, fără TVA.
Ultimul contract, pentru modernizarea secțiunii Moisei-Iacobeni în lungime de 89 kilometri, a fost câștigat de compania Shapir Structures din Israel pentru 340,06 milioane lei, fără TVA.
Proiectul este finanțat de către Banca Europeană de Investiții și bugetul de stat. Lucrările vor dura 24 luni, la care se adaugă 24 de luni perioada de garanție.
Firmele care au participat la licitație contesta rezultatul procedurii până la 1 iulie. Printre cei care au depus oferte se numără companiile Strabag (Austria), Mochlos (Grecia).
Toate companiile câștigătoare au avut, în ultimii ani, lucrări de drumuri în România.
Grupul Shapir a derulat mai multe proiecte de infrastructură în România, în ultimii ani, inclusiv pentru reabilitarea unui segment al DN 1.
Și Aktor a primit mai multe lucrări în România, participând de exemplu la lărgirea la patru benzi a unui tronson din centura Capitalei. De asemenea, Aktor a câștigat anul trecut, împreună cu grupul francez Vinci, construcția în concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov, însă consorțiul a renunțat la contract.
Totodată, atât Spedition UMB, cât și Tehnostrade au licitat pentru diverse proiecte în România, câștigând unele dintre acestea. Cel mai recent exemplu este câștigarea unui contract pentru construcția a 10 km ai tronsonului de autostradă Timișoara-Lugoj, în partaneriat cu o firmă din Italia.