La prima lecție, elevii clasei a III-a C, de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Suceava au construit fiecare câte o casă pentru un omuleț LEGO
Elevii unei clase a III-a de la Școala Gimnazială Nr. 1 Suceava au învățat, ieri, primele noțiuni de construire a unei case, cu ajutorul arhitectului Alin Corduban, asistent universitar la Facultatea de Arhitectură din Iași și voluntar în cadrul Asociației „De-a Arhitectura”. Folosind câteva coli de hârtie și carton, rigle, echer, foarfece și lipici, copiii au construit fiecare câte o casă de vacanță pentru un omuleț LEGO.
Arhitectul Corduban le-a explicat elevilor din clasa învățătoarei Carmen Lucasevicicumsă aprecieze intuitiv dimensiunile mobilierului dintr-o cameră, cum să realizeze un plan al unei camere potrivite cu dimensiunea omulețului lor, cum se dimensionează golurile unei fațade – ferestre, uși – pe măsura locatarului și cum pot să construiască o structură simplă de planșeu. Curiozitatea cu care au ascultat îndrumările arhitectului, concentrarea pentru a lucra cât mai corect și entuziasmul cu care au pus în practică ceea ce li s-a spus au făcut ca cele două ore alocate acestui proiect din cadrul „Săptămânii altfel” să treacă fără ca elevii să facă obișnuita pauză de 10 minute. Prima lecție: omul este măsura tuturor lucrurilor
La finalul cursului, toate cele 28 de case ale omuleților LEGO au fost finalizate și luate cu mândrie acasă pentru a fi arătate părinților. Potrivit arhitectului, principala lecție învățată de copii după primul curs este că dimensiunile obiectelor uzuale și ale spațiilor interioare ale clădirilor sunt determinate de măsurile oamenilor, așa cum în clasă ei au măsurat și au făcut planurile cu ajutorul omulețului LEGO, precum și că orice clădire are o structură de rezistență, un schelet care o susține.
Alin Corduban, care ieri a avut pentru prima dată un auditoriu cu o medie de vârstă de 9 ani, a mai spus că unul dintre obiectivele Asociației „De-a Arhitectura” este de a-i ajuta pe copii să înțeleagă arhitectura și mediul construit și să facă legături între ceea ce află la școală și procesele care transformă locurile în care trăiesc. Astfel ei își pot dezvolta aptitudini de abstractizare, de reprezentare și de exprimare vizuală, simțul spațial, creativitatea, abilitatea de a observa și de a analiza critic mediul construit, dezvoltându-și simțul civic și responsabilitatea față de acesta și cel natural.
La prima lecție, elevii clasei a III-a C, de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Suceava au construit fiecare câte o casă pentru un omuleț LEGO
La prima lecție, elevii clasei a III-a C, de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Suceava au construit fiecare câte o casă pentru un omuleț LEGO
La prima lecție, elevii clasei a III-a C, de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Suceava au construit fiecare câte o casă pentru un omuleț LEGO
La prima lecție, elevii clasei a III-a C, de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Suceava au construit fiecare câte o casă pentru un omuleț LEGO
La prima lecție, elevii clasei a III-a C, de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Suceava au construit fiecare câte o casă pentru un omuleț LEGO
La prima lecție, elevii clasei a III-a C, de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Suceava au construit fiecare câte o casă pentru un omuleț LEGO
La prima lecție, elevii clasei a III-a C, de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Suceava au construit fiecare câte o casă pentru un omuleț LEGO
La prima lecție, elevii clasei a III-a C, de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Suceava au construit fiecare câte o casă pentru un omuleț LEGO
La prima lecție, elevii clasei a III-a C, de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Suceava au construit fiecare câte o casă pentru un omuleț LEGO
La prima lecție, elevii clasei a III-a C, de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Suceava au construit fiecare câte o casă pentru un omuleț LEGO
La prima lecție, elevii clasei a III-a C, de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Suceava au construit fiecare câte o casă pentru un omuleț LEGO
La prima lecție, elevii clasei a III-a C, de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Suceava au construit fiecare câte o casă pentru un omuleț LEGO
La prima lecție, elevii clasei a III-a C, de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Suceava au construit fiecare câte o casă pentru un omuleț LEGO
La prima lecție, elevii clasei a III-a C, de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Suceava au construit fiecare câte o casă pentru un omuleț LEGO
La prima lecție, elevii clasei a III-a C, de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Suceava au construit fiecare câte o casă pentru un omuleț LEGO
La prima lecție, elevii clasei a III-a C, de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Suceava au construit fiecare câte o casă pentru un omuleț LEGO
La prima lecție, elevii clasei a III-a C, de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Suceava au construit fiecare câte o casă pentru un omuleț LEGO
La prima lecție, elevii clasei a III-a C, de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Suceava au construit fiecare câte o casă pentru un omuleț LEGO
La prima lecție, elevii clasei a III-a C, de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Suceava au construit fiecare câte o casă pentru un omuleț LEGO
La prima lecție, elevii clasei a III-a C, de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Suceava au construit fiecare câte o casă pentru un omuleț LEGO
La prima lecție, elevii clasei a III-a C, de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Suceava au construit fiecare câte o casă pentru un omuleț LEGO
Recomandări
„Excursie de o Zi – Descoperă, Învață, Explorează!” Copiii din Vulturești pornesc într-o aventură educativă în județul Suceava
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O abordare diferită a creșterii economice în România: dincolo de ritm contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu
Leonardo Badea, Prim-viceguvernator BNR: O abordare diferită a creșterii economice în România: dincolo de ritm contează evitarea dezechilibrelor și a capcanei venitului mediu