Primăria Suceava a anunțat, luni, că în vederea aprobării noului regulament de amplasare a teraselor pe domeniul public și privat al municipiului reședință de județ a deschis procedura de transparență decizională, conform legii. Proiectul de regulament poate fi consultat pe site-ul www.primariasv.ro la secțiunea „Anunțuri” și în holul de la parterul instituției.
Conform proiectului de hotărâre pentru aprobarea regulamentului de amplasare a teraselor, la art. 12 referitor la regimul de construire a acestora, la lit. (e) se precizează că umbrelele, copertinele, marchizele, parasolarele sau alte asemenea structuri amplasate pentru protecția teraselor din această zonă „vor fi în non culori sau în culori neutre asociate cromaticii fațadei/elementelor componente ale fațadei și vor fi executate doar din elemente demontabile”. De asemenea, „se interzice inscripționarea numelor de brand sau utilizarea unor culori intense asociate diverselor branduri”.
Mobilierul (mese și scaune) va fi realizat în concordanță cu arhitectura zonei, fără fundații sau platforme, iar pardoseala și împrejmuirile cu rol de protecție vor fi executate doar din elemente demontabile.
Alte prevederi se referă la faptul că amplasamentul ocupat poate fi delimitat cu panouri transparente, jardiniere mobile, cu aranjamente florale naturale, operatorul economic deținător al terasei fiind obligat să le întrețină în mod corespunzător și să mențină curățenia în zona limitrofă.
Pentru terasele care vor fi amenajate în imediata vecinătate a punctului de lucru propriu operatorului economic cu profil de alimentație publică (restaurant, bar, cofetărie, patiserie etc.), suprafața ocupată de acestea se stabilește astfel încât să nu se depășească frontul unității de alimentație publică, cu excepția teraselor care funcționează ca unități independente amplasate în zone publice, altele decât în imediata vecinătate a punctului de lucru propriu operatorului economic.
Terasele pot fi amplasate și pe trotuare, cu condiția ca lățimea trotuarului să fie mai mare de 2,50 m, păstrând pentru circulația pietonilor o porțiune de trotuar de minimum 1,50 m. În acest caz se va obține avizul Poliției municipiului Suceava – Biroul rutier. Dotările terasei pot fi amplasate doar în interiorul perimetrului terasei raportat la suprafața deținută prin contractul de închiriere încheiat cu municipiul Suceava.
În sensul regulamentului care se dorește a fi adoptat, terasele pot funcționa în structura unei unități de alimentație publică amplasate în imediata vecinătate a punctului de lucru propriu operatorului economic (restaurant, bar, cofetărie, patiserie etc.); ca unități independente amplasate în zone publice, altele decât în imediata vecinătate a punctului de lucru propriu operatorului economic; pe terenuri aparținând domeniului public și privat al municipiului Suceava, în imediata vecinătate a punctului de lucru cu profil de alimentație publică propriu al operatorului economic (restaurant, bar, cofetărie, patiserie etc.), pe care comercianți autorizați pot amenaja terase în baza dobândirii dreptului de folosință a terenului; în alte locuri decât în vecinătatea punctului de lucru propriu, conform legislației.
- Durata de funcționare a unei terase
În funcție de intervalul de timp în care operatorul economic își va desfășura activitatea economică, ocuparea cu terase a domeniului public și privat al municipiului Suceava se poate face: a) pentru o perioadă de maximum 30 zile, în care activitățile economice pot fi desfășurate ocazional, în cadrul unor evenimente cuprinse în calendarul de evenimente organizate sau aprobate de municipalitate, după caz, cu plata unei taxe de utilizare temporară; b) pentru o perioadă determinată mai mare de 30 de zile, în intervalul 1 ianuarie – 31 decembrie al aceluiași an calendaristic, în care activitățile economice pot fi desfășurate la terase amenajate cu caracter provizoriu în imediata vecinătate a punctului de lucru propriu operatorului economic cu profil de alimentație publică sau la terase amenajate ca unități independente; c) pentru o perioadă determinată mai mare de 12 luni, de până la maximum 5 ani, în care activitățile economice pot fi desfășurate la terase amenajate cu caracter provizoriu în imediata vecinătate a punctului de lucru propriu operatorului economic cu profil de alimentație publică (restaurant, bar, cofetărie, patiserie etc.) sau la terase amenajate ca unități independente. Solicitanții vor avea nevoie de planuri de situație, certificat de urbanism și toate celelalte documente impuse de legislația în domeniu.
- Cetățenii care au propuneri sau sugestii le pot depune în termen de 10 zile calendaristice
Cetățenii care au propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de hotărâre supus procedurii de transparenţă decizională le pot depune în termen de 10 zile calendaristice de la data publicării anunțului, în intervalul 6-15 octombrie a.c., prin una dintre următoarele modalități: prin formularul online disponibil pe pagina de internet a instituţiei; ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: urbanism@primariasv.ro sau primsv@primariasv.ro; prin poştă, pe adresa: Primăria municipiului Suceava, b-dul 1 Mai, nr. 5A, cod poștal 720224; direct la sediul instituţiei, la registratura generală – parter, din bdul 1 Mai, nr. 5A, de luni până vineri, între orele 08.00-16.00.
Materialele transmise vor purta menţiunea „Propuneri privind elaborarea proiectului de hotărâre pentru aprobarea regulamentului de amplasare a teraselor pe domeniul public și privat al municipiului Suceava”. Propunerile, sugestiile, opiniile cu valoare de recomandare vor fi publicate pe pagina de internet a instituţiei, la adresa www.primariasv.ro, secțiunea Informații publice – Transparență și integritate – Proiecte aflate în dezbatere publică. Conducerea primăriei a anunțat că pentru cei interesați există și posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul regulamentului, „în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociație legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituție publică”, în termen de 10 zile calendaristice de la data publicării anunțului, în intervalul 6-15 octombrie a.c..