Au devenit istorie

Ultimele trenuri InterCity Suceava-București, anulate de CFR începând de astăzi



Trenurile IC au devenit istorie la Suceava
Trenurile IC au devenit istorie la Suceava

Cel mai mare rang de tren al CFR, Intercity (IC), a devenit istorie pentru Suceava, ultimele două garnituri care asigurau legătura cu Bucureștiul fiind anulate începând de astăzi. Măsura luată de CFR vine la câteva luni de zile după ce alte două trenuri IC Suceava – București Nord au fost scoase din circulație. Vestea bună este că aceste trenuri vor continua să circule retrogradate în rang, ca trenuri InterRegio. Asta înseamnă o reducere de aproape 30 de lei la o cursă Suceava-București.
Conform unui comunicat al CFR Călători, retrogradarea în rang s-a făcut pentru creșterea gradului de accesibilitate la călătoria cu trenul. Ultimele două trenuri IC erau cele care plecau de la 16.30, respectiv de la 17.00, primul de la Suceava și al doilea de la București. Fostele trenuri IC, actualele IR, vor circula cu aceeași compunere de vagoane, prin urmare și cu același grad de confort, dar și după același orar.
Mult prea scumpe raportat la timpii de mers, trenurile IC ajunseseră să circule cu două vagoane
După modificările intrate în vigoare de astăzi, toate cele șapte trenuri care fac legătura, tur-retur, între Suceava și București în zilele lucrătoare și cele cinci din weekend circulă ca trenuri InterRegio. Costul unei călătorii de clasa a II-a Suceava – București Nord este de 85 de lei, față de 113 lei cât era la IC. Așadar, o diferență semnificativă, de aproape 30 de lei. Asta în condițiile în care cel mai rapid tren IC făcea șase ore și 35 de minute de la Suceava la București, cu aproximativ douăzeci de minute mai puțin decât fac în medie garniturile IR.
De altfel, dispariția trenurilor IC de pe majoritatea rutelor din țară este simplă, iar explicația oficială a CFR, de ridicare a gradului de accesibilitate, o confirmă într-o oarecare măsură. Cu puține excepții aceste trenuri nu au avut timpi semnificativi mai reduși față de trenurile IR, iar diferența mare de preț nu se justifica. Practic, singura diferență dintre IC și IR este legată de numărul de opriri, iar câteva stații în minus nu pot reduce semnificativ timpii de mers.
Așa s-a ajuns ca, din cauza lipsei de călători, în ultima perioadă trenurile IC de Suceava să circule cu doar două vagoane de clasa a II-a, clasa I fiind scoasă definitiv de o bună perioadă de timp.



Recomandări

Trenuri electrice aduse din Luxemburg pentru ruta Suceava – București. Operatorul estimează că le va pune în circulație din noiembrie

Trenuri electrice aduse din Luxemburg pentru ruta Suceava – București. Operatorul estimează că le va pune în circulație din noiembrie
Trenuri electrice aduse din Luxemburg pentru ruta Suceava – București. Operatorul estimează că le va pune în circulație din noiembrie