Ultime modificări la taxa auto



Guvernul lucrează la ultimele modificări privind taxa auto după ce Comisia Europeană a solicitat ca noul sistem de calcul, corelat cu emisiile de carbon, să fie din nou revizuit prin introducerea criteriului CO2 și pentru mașinile Euro 3, nu doar pentru autovehicule Euro 4, cum a propus Executivul.
Executivul propusese ca taxa auto să fie calculată diferențiat, în funcție de emisiile CO2 pentru mașinile Euro 4, iar pentru celelalte autovehicule să fie aplicată actuala formulă – conform normei de poluare, dată de emisiile de noxe și cilindree -, însă cu o creștere sensibilă a sumelor față de proiectul lansat în dezbatere în luna ianuarie.
Propunerea de taxare pe baza emisiilor de CO2 la autovehiculele Euro 4 s-a bazat pe faptul că acestea sunt singurele mașini care au înscrise în documentele de identificare emisiile de dioxid de carbon exprimate în grame pe kilometru.
Reprezentanții Guvernului și cei ai Comisiei Europene au negociat în ultimele două săptămâni asupra acestei formule, iar experții europeni au cerut ca taxa să fie calculată în funcție de emisiile de CO2 și pentru mașinile Euro 3. Solicitarea Comisiei ridică o serie de probleme autorităților deoarece nu pentru toate autovehiculele de tip Euro 3 este inclus în cartea tehnică nivelul emisiilor de dioxid de carbon, au declarat, ieri, surse guvernamentale.
„Guvernul încearcă acum să clarifice din punct de vedere tehnic soluția prin care taxa pentru mașinile Euro 3, fără nivelul emisiilor de CO2 inclus în cartea tehnică, să fie totuși calculată pe baza acestor emisii. Ordonanța este definitivată, dar se lucrează încă la ultimele modificări ale anexei”, au afirmat sursele citate.